KEMPEN SAYA SAYANG MAK ANJURAN SWEET MOM BLOG

Kasih ayah membawa bahagia, kasih ibu membawa ke syurga. Hari ini saya nak cerita tentang kasih kita kepada keluarga terutamanya ibu bapa. Nak tanya bila kali terakhir kita cakap 'Saya sayang Mak'? Mungkin ketika usia kita 10 tahun atau lansung tak ingat?


Secara jujurnya masyarakat kita terutamanya sangat susah nak mengungkapkan 'saya sayang mak atau saya sayang ayah'. Kasih sayang banyak diungkapkan melalui perbuatan dan sayang tu faham-faham sendiri la. Tapi kan kalau korang cakap " saya sayang mak" kat mak/ ayah korang mesti dia terkejut giler. Dah buang tebiat ke anak aku ni. Hehe..

Sebenarnya pengalaman saya sendiri bila nak hantar text messaging aje pon kat mak, cakap saya sayang mak berhari-hari terletak draft.. Adoiilah !! Malu beb! Nak cakap lagi lah kelu lidah. Bila hantar text messaging kat laki sendiri 'Ayang sayang abang' laju pulak send. Tu lah kita ni, dengan mak sendiri yang kandungkan kita 9 bulan, yang besarkan kita dengan susah payah pon malu padahal segala isi hati kita semua mak tahu. 

Jangan sampai kita semua tak sempat cakap sayang kat mak dan ayah. Masa tu kalau cakap sensorang pon tak guna. Selalu-selalulah telefon mak dan ayah kita di kampung, sebenarnya derang rindu sangat dengan kita. Bila balik kampung memang derang membebel tak henti sampai naik rimas tapi sebenarnya derang masih anggap kita ni sebagai anak kecil yang masih tak tahu apa-apa. Jadi dengar je apa yang derang nak dondang sayangkan dan ambil mana perlu. 

Saya selalu jugak telefon mak tapi selalu buat suara keras atau kontrol ayu gituw. Hahaha... Pasni kene sayang-sayang sikit mak lah. Korang lepas baca entry ni terus telefon atau SMS mak ayah korang tau. Tanya khabar dan cakap 'saya sayang mak' pastu share kat sini boleh? Kalau ada SMS saya sayang mak printscreen pastu tepek kat blog masing-masing link kan dengan entry blog ini boleh? Link tu tepek kat comment entry ni..  Hadiah? Tak de hadiah k... rasanya doa mak dan ayah lah hadiah yang terbaik.. Joms..

Nak beri mak ayah hadiah? Jom hadiahkan Vivix!


0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in