TIPS ELAK KELETIHAN SEMASA HAMIL

Keletihan semasa hamil memang tidak dapat di elakkan. Lebih-lebih lagi mabuk diawal kehamilan dan kerap muntah-muntah. Rasa macam mak tidur je dirumah. Muka pucat lesi akibat tiada selera dan mood swing. Ketahuilah keletihan semasa hamil adalah proses normal bagi ibu yang mengandung kerana tanda janin anda sihat. Keadaan ini disebabkan badan sedang menukar hormon sedia ada kepada hormon kehamilan. Bertabahlah wahai ibu-ibu... sesungguhnya setiap detik kesusahan dan kepayahan mu mengandungkan zuriat pasti dapat ganjaran daripada Allah.

Disini saya nak sharekan tips-tips untuk elak keletihan semasa hamil:

  • Banyakkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan. Pilih buah-buahan yang tinggi karbohidrat seperti pisang kerana ia memberikan tenaga. Jika tidak boleh telan anda boleh jadikannya sebagai smooties bersama Energizing Soy Protien (ESP).
  • Makan sedikit tetapi kerap. Ia membantu mengatasi perut masuk angin dan mengurangkan rasa mual. Selain itu ia memberi tenaga secara berterusan.
  • Minum air kosong dari peti sejuk sememangnya menyegarkan! Ambil lebih air masak untuk elak tubuh terhidrat.
  • Pastikan anda dapat tidur yang lena dengan meletakkan bantal di celah-celah kaki. Bila tidur anda lena pasti hari anda akan segar dan ceria!
  • Minta tolong suami serba sedikit kerja rumah. Kan kita sedang kandung anak dia.. sekurangnya-kurangnya tolong sidai kain, sapu lantai dan bersihkan halaman.
  • Minum secawan susu sebelum tidur untuk mendapat tidur yang berkualiti
  • Duduk dan letakkan kaki anda yang tinggi selama 5 minit dan ia akan membantu melancarkan peredaran darah.
  • Tidur petang selama 30 minit akan melegakan keletihan sepanjang hari!
Makanan tambahan juga membantu menghilangkan keletihan semasa hamil. Ia adalah Set kehamilan Shaklee yang terdiri daripada Vitalea, Bcomplex, VitaC dan Ostematrix. Fungsi-fungsinya ialah:


tips elak keletihan semasa mengandung

Vitalea: Multivitamin yang mempunyai lebih 23 zat dan vitamin di dalamnya yang membantu mengelakkan keletihan sepanjang hari. Ia juga membantu ibu hamil yang mempunyai tekanan darah rendah atau HB rendah yang boleh membahayakan kesihatan bayi dalam kandungan.

Bcomplex: Sebagai agen penenang ibu hamil. Ibu hamil kerap marah ketika mengandung disebabkan oleh tekanan emosi yang baru diterokai oleh tubuh. Selain itu ia juga menukarkan makanan kepada tenaga. Ia juga membantu mengelakkan ibu mengandung dari terkena angin meroyan.

VitaC: Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan supaya jarang sakit. Ibu mengandung tidak digalakkan kerap demam ketika hamil kerana dikhuatiri akan menjejaskan janin. Ia juga membantu mencantikan kulit daripada hitam berkerak.

Ostematrix: Membantu anda untuk tidur lena dan mengelakkan kekejangan semasa kehamilan. Ia membantu merehatkan otot saraf daripada kekejangan dan sakit pinggang. Ostematrix adalah sejenis pil kalsium. Jika anda tidak boleh minum susu, Ostematrix adalah penggantinya. Selain itu ia membantu tulang dan gigi ibu serta bayi kuat dan mengelakkan tulang rapuh. 

Testimoni pengguna:

Pengguna 1:
Baby Shaklee.. Start ambil Shaklee sejak preggy anak ke 2. Lahir 3.6 kg., 1 bulan 4.9 kg, 2 bulan 6 kg, 3 bulan ni baru 7 kg. Still fully breastfeed. Ambil ESP, Alfalfa. Niat nak Fully breastfeed sampai 2 tahun.



Pengguna 2:

Alhamdulillah. Berkat ambil suplemen Shaklee mengandung yang ini tagging (penanda kesihatan di buku merah) puti je. Tiada masalah. Sukur sangat. Memang kuasa Allah juga tapi macam bertenaga je. HB pon ok. Amal Vitalea dan VitaC.



016-6684862
Ain Ridzuan

Untuk harga yang superduper jimat dan murah, digalakkan supaya mendaftar keahlian. Pasti tidak akan menyesal..

Kawasan COD: Sungai Buloh, Shah Alam, Kota Damansara, Klang, Pelabuhan Klang, Petaling Jaya


2 comments:

  1. makanan berkhasiat sangat penting untuk ibu hamil dan kandungan

    ReplyDelete
  2. Betul. Sy ambil shaklee ketika hamil. Alhamdulillah badan lebih bertenaga :)

    ReplyDelete

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in