KEMATIAN MENGEJUT: BERSEDIAKAH KITA?

Baru-baru ini salah seorang sahabat saya kematian suami. Dia seorang surirumah dan dan tidak berkerja hanya membantu arwah suami berniaga pemprosesan ayam. Kesian saya apabila melihat dia. Dia baru kematian suami 3 hari sebelum Hari Raya Aidiladha kerana langgar lembu. Pada pagi Hari Raya, beliau duduk disisi kubur arwah suami yang masih merah. Mujur masih belum dikurniakan zuriat walaupun dah lama berkahwin.

Kalau kita di tempat dia macam mana lah ye? Dengan anak-anak yang berderet. Inilah pentingnya pendapatan tambahan sebagai persediaan sekiranya terdapat sebarang musibah. Bukan lah kita minta jadi begini tetapi perkara ini bukan dalam perancangan kita. Jadi apakah yang perlu lakukan untuk meneruskan kehidupan yang penuh cabaran?

♡ Mulakan perniagaan yang rendah kos -pada masa ini duit adalah segala-galanya. Keahlian Shaklee hanya RM 65.00 seumur hidup.

♡ Perniagaan itu seharusnya tidak menyimpan stok- Apabila kita simpan stok, modal akan terperap. Di dalam bisness Shaklee anda tidak perlu menyimpan stok. Hanya membuat order apabila pelanggan membuat pembelian.

♡ Tidak meninggalkan anak-anak - Perniagaan yang bagus perlulah flexible dan tidak meninggalkan anak-anak. Perniagaan Shaklee tidak perlu kerap keluar rumah untuk berjumpa pelanggan. Hanya pelanggan yang ingin Cash On Delivery sahaja. Segala urusan hanya di atas talian (online).


Bisness inilah sebagai persediaan kita pada masa akan datang. Bermulalah dari sekarang demi keluarga dan anak-anak kita. Sekarang ini memang kita rasa selesa sebab ada suami. Apabila dia tiba-tiba tiada disisi kita pada suatu hari, macam mana kita pada waktu itu?

Tujuan asal saya daftar Shaklee kerana suka-suka sahaja tetapi apabila suatu hari anak saya dimasukkan dihospital dan perlukan kos yang tinggi untuk rawatan barulah diriku tersentak. Dah tak boleh tunggu lagi. Benda kalau nak jadi sekelip mata sahaja. Masa sihat inilah kita cari peluang. 
Sekurang-kurangnya jika musibah berlaku kita telah membuat persediaan.

Untuk mendaftar ahli Shaklee, anda boleh terus hubungi saya di 016-6684862 (Ain Ridzuan). Saya akan membantu anda merealisasikan impian. Jom sertai kumpulan saya.

1 comments:

  1. Singgah jap. Satu lagi yang penting ialah kepentingan perlundungan Takaful. Kos perubatan sekarang tinggi, dengan Takaful dapat kurangkan sedikit beban kita. Jgn bimbang, akak bukan agen Takaful. Sekadar kongsi pendapat.

    ReplyDelete

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in