CARA CEPAT HAMIL UNTUK PASANGAN YANG DAH LAMA BERKAHWIN

Dah lama berkahwin tetapi masih lagi belum dikurniakan anak. Macam-macam cara cepat hamil di lakukan tetapi gagal. Mertua di kampung dah bising-bising bila nak ada anak sendiri. Adik ipar yang baru kahwin pun dah ada anak sendiri. Memang rasa tak nak balik kampung lah! Asal balik je 'Dah ada isi belum? Tekanan perasaan kan bila orang asyik tanya pasal anak ini. Lepas itu di tambah perasa kekasih lama suami dah berderet anaknya. Makan hati beb!

Set kesuburan Shaklee

Okey darling-darling... jangan stress ok. Lantak la apa orang nak cakap apa yang penting kita suami isteri rumah tangga aman bahagia. Think positif! Salah satu sebab susah mengandung ialah stress memanjang. Fikir sangat apa orang nak cakap. No.. no.. no..

Saya nak kongsikan dengan korang cara cepat hamil yang paling berkesan untuk pasangan yang dah lama berkahwin. Take note ye darling-darling. Kalau boleh print dan tampal kat dinding.. (hover tak mak.. haha).

Perkara pertama yang paling penting sekali petua cepat hamil ialah tahu bilakan masa ovulasi isteri yang betul sebab masa itu ovum mengeluarkan telur untuk disenyawakan. Kalau tidak jadi sia-sia. Bagaimana nak tahu masa ovulasi isteri? Meh sini..:

Cara mengetahui waktu subur

  • Gunakan kalendar untuk mengenalpasti corak haid korang. Lakukan selama beberapa bulan. Tanda kedatangan haid sejak hari yang pertama hingga hari terakhir. Biasanya ovulasi bagi kitaran haid 27 hari, hari ovulasi ialah pada hari ke 14. Namun bergitu ia bergantung pada kitaran haid setiap wanita. Ada hari yang ke 13 dan ada hari yang ke 16.
  • Perhatikan cecair yang keluar di bahagian intim. Jika cecair itu berwarna jernih seperti putih telur itu adalah petanda wanita sedang ovulasi tetapi apabila cecair menjadi seperti keruh atau hilang anda terlepas masa ovulasi.
  • Perhatikan suhu badan, Suhu badan ketika ovulasi selalunya sedikit meningkat 2-3 hari sebelum ovulasi. Lakukan ujian suhu termometer sejurus selepas bangun tidur.
  • Gunakan ovulasi kit yang terdapat di farmasi. Ia membantu mengesan hormon ovulasi di dalam badan anda. Lakukan seawal 2-3 hari sebelum tarikh anda di jangka ovulasi.
Dah tahu bila masa ovulasi yang sesuai amalkan tips-tips ini. Tips ini MESTI dilakukan untuk peluang kejayaan untuk hamil.
  • Lakukan hubungan seks dengan kerap: Lakukan hubungan seks seminggu dalam 2-3 kali semasa tarikh yang hampir dengan tarikh ovulasi iaitu waktu subur. Ini akan meningkatkan peluang untuk hamil. 
  • Jangan lakukan hubungan seks setiap hari jika menghampiri waktu subur kerana kepekatan sperma atau air mani akan sedikit menurun setiap kali selepas seks. Lakukan seks selang sehari atau dua hari sebelum waktu subur bagi meningkatkan kepekatan air mani dan sperma.
  • Amalkan gaya hidup sihat. Kekalkan berat badan yang unggul, ambil pemakanan yang berkhasiat, elakkan kafien dan elakkan tekanan. 
  • Amalkan pengambilan Bcomplex 2-3 bulan sebelum hamil kerana mengandungi asid folik yang mengurangkan kadar kecacatan pada bayi seperti spina bifida dan kecacatan tiub neural.
Perkara yang korang MESTI ELAKKAN untuk hamil ialah:
  • Jangan merokok. Asap rokok akan menyebabkan telur ovum tidak matang. Dapatkan nasihat doktor untuk berhenti merokok sebelum persenyawaan berlaku. Dikhuatiri jika persenyawaan berlaku janin akan cacat.
  • Jangan minum minuman yang berakohol kerana ia mengurangkan tahap kesuburan seseorang dan akan mengancam keselamatan bayi yang dikandungkankan. Seelok-eloknya sila berhenti minum alkohol.
  • Jangan ambil ubat-ubatan tanpa perkripsi doktor. Nyatakan kepada doktor yang anda merancang kehamilan  supaya ubat yang diberikan tidak mengganggu proses persenyawaan dan meningkatkan peluang kesuburan.
  • Jangan gunakan pelincir faraj kerana ia akan menyebabkan sperma mati dan mengurangkan kesuburan. Air liur juga mempunyai kesan yang sama. Jika anda memerlukan anda boleh mencuba minyak mineral atau minyak canola atau dapatkan nasihat doktor untuk mengetahui pelincir faraj yang sesuai.
  • Jangan bersenam secara keterlaluan. Kajian mendapati jika bersenam melebihi 5 jam dalam seminggu akan menurukan tahap kesuburan seseorang jika dia tidak mempunyai masalah berat badan walaupun hanya senaman aerobik.
Jika anda pasangan muda awal 30-an dan mempunyai kesihatan yang baik digalakkan mencuba sendiri dalam setahun tetapi jika tidak mendatangkan hasil sila berjumpa dengan pakar gynecology untuk mengenalpasti punca masalah ketidaksuburan.  

Sebelum merancang kehamilan, anda perlukan badan yang sihat untuk hamil samada isteri atau suami. Pengambilan suplemen membantu meningkatkan peluang untuk hamil. Antara suplemen yang membantu meningkatkan tahap kesuburan ialah:

Vitalea

cara cepat hamil dengan Shaklee

Vitalea merupakan multivimin yang lengkap 24 mineral di dalamnya yang membantu memberikan kecergasan kepada pengamalnya. Badan yang sentiasa lemah lesu lemau akan menganggu proses kesuburan.

Bcomplex


Cara cepat hamil dengan shaklee

Sebagai antistress (anti-tekanan). Punca susah mengandung berpunca kepada tingginya tahap tekanan. Apabila kita tertekan, sejenis hormon akan dirembeskan keluar untuk menghalang tahap kesuburan. Ia juga mempunyai asid folic yang membantu mengelakkan spina bifida atau kecacatan pada bayi.

Sustained Released 500 mg Vita-C

Vita-C merupakan antioksida yang bagus untuk memperbaiki sel-sel dalaman yang telah rosak. Sangat sesuai di ambil untuk suami yang kuat merokok. Untuk isteri ia membantu mengeluarkan telur yang sihat.

GLA Complex


Membantu membetulkan hormon yang kacau-bilau di dalam badan seperti masalah haid tidak teratur, senggut yang teruk, telur tidak matang (PCOS) dan faraj selalu kering ketika hubungan seks.

Alfalfa


Khasiatnya untuk mengeluarkan toksin yang terpendap lama di dalam badan. Ada wanita yang mempunyai period yang tidak teratur dan darah-darah lama yang terpendap didalam rahim. Ini tidak bagus kerana akan menyebabkan ketumbuhan di dalam rahim (cyst/ fibroid). Untuk suami pula jika merokok memang wajar sangat diambil kerana ia membuang racun-racun di dalam badan. Selain itu ia juga membuang angin jahat di dalam badan. Pernah dengar tak tentang angin di dalam faraj? Salah satu sebab susah mengandung kerana ada angin di dalam rahim dan menghalang persenyawaan berlaku.

Zinc


Membantu mengeluarkan sperma yang sihat dan aktif. Ada sperma yang sihat, lembam dan cacat. Zinc membantu memperbaiki kecacatan dan kesihatan sperma. Kalau sperma tidak sihat dan lembam macam mana nak sampai ke telur untuk persenyawaan? Habisnya sperma mati ditengah jalan.

Vita-E Complex


Merupakan vitamin cinta untuk pasangan suami isteri kerana ia meningkatkan keinginan untuk bersama dan memperbaiki tahap kesuburan suami isteri secara keseluruhan. Vitamin E juga mengandungi aktioksida yang tinggi.

Testimoni pengguna Set kesuburan ini:

Pengguna 1: 


Saya belum kahwin lagi. Saya period tidak teratur. Memang dari dulu lagi. Dah pernah jumpa pakar, ambil ubat hormon semua. Makan ubat datang la period. Tapi takkan selamanya bergantung pada ubat kan. Pernah juga amalkan vitamin EPO yang dari klinik, farmasi. Tapi tidak berkesan juga. Sehinggalah di perkenalkan oleh sahabat saya Nazirah Abdullah GLA Complex Shaklee ni. Lepas sebulan ambil, alhamdulillah period datang. Walaupun period belum betul-betul teratur lagi. tapi stilla ambil dengan konsistan. Sebabnya saya dapat pakej BONUS! Dengan tidak disangka berat saya turun sampai 4kg! Kulit muka pon jadi licin. Pada hal mula-mula ambil bukan untuk tujuan tu pun kan.. Best kan!! So siapa yang ada masalah period yang tidak teratur, boleh la ambil GLA neh. Boleh kawal berat badan dan licinkan kulit juga tau!



Testimoni Puan Suziana Hanafi:

Saya nak share testimonial saya menggunakan GLA selama 2 bulan.. alhamdulillah cyst saya dah pun mengecut dari 4cm (tak ingat yang tepat) ke 3.6 cm.. tadi saya buat checkup kat klinik nak nengok saiz cyst saya dan alhamdulillah. .. dan period saya pun dah tak keluar darah yang berketul-ketul lagi..makan GLA adalah salah satu usaha saya sebab doktor pernah cadangkan saya buat pembedahan tapi saya tolak dan mencuba GLA ni.. mudah-mudahan tahun 2013 nanti ada rezeki untuk saya pregnant pula.. doakan saya yer kawan-kawan.


Pengguna 3:




Untuk tempahan:

Tempahan secara bank transfer, cash deposit atau COD boleh terus hubungi saya atau sila isi borang tempahan disini. Klik disini untuk mengetahui kawasan COD:

Kak Long kawasan COD



Nak lagi jimat daftar keahlian Shaklee aje. Potongan sehingga 20% harga produk. Hanya RM 80.00 untuk seumur hidup

Anda juga mungkin meminati artikel:

39 comments:

  1. Tq jadual tu..saya memang merancang ingin hamil..wajib print ni..hehe



    Petua Hilangkan Parut Jerawat Dengan Vitamin C Shaklee

    ReplyDelete
  2. Perancanag yang rapi perlu untuk hamil..persediaan diri sendiri juga penting sebelum hamil..

    Kulit Kering dan Menggelupas

    ReplyDelete
  3. Tips terbaik yang boleh diikuti untuk pasangan yang merancang untuk mendapatkan cahayamata.
    Kenali Pengedar Shaklee Anda

    ReplyDelete
  4. yang belum dikurniakan chaayamata, boleh la cuba tips ini ye...mmg sangat membantu

    turunkan bacaan kolestrol

    ReplyDelete
  5. Bagi bakal-bakal pengantin ataupun mereka yg belum dikurniakan zuriat bolehlah cuba tips ni ya..disamping itu anda juga bolehlah ambil set kesuburan shaklee sebagai ikhtiar.

    ReplyDelete
  6. pengiraan hari ketika haid amat penting. dengan cara itu,baru kita dapat lihat waktu yang betul2 kita subur.. produk shaklee juga boleh membantu tahap kesuburan suami dan isteri.

    ReplyDelete
  7. Bagus tips ni...thankz for sharing..

    ReplyDelete
  8. Sebelum ni tak pernah pun praktikkan benda nie. Sebab period kekadang tak tentu. Info yang sangat bagus ^_^*

    JommSihatDanCantilk -> BACA POINT PENTING ESP

    ReplyDelete
  9. Bagus nie..dah kahwin nanti senanglah nak merancang..hik..gedik plak rasa baca pasal hamil..tapi memang bagus kan..ilmu itu penting

    KETAHUI CARA MENGATASI WAJAH WANITA NAMPAK TUA SEBELUM USIA

    ReplyDelete
  10. Kena ada pengetahuan juga tentang bab kehamilan.hehe


    aktiviti bersama keluarga

    ReplyDelete
  11. info yang berguna..boleh cuba praktikkan ni..sebelum ni memang main hantam je..haha

    Asam Pedas Keladi..Hirup Sampai Tak Panggumg Kepala

    ReplyDelete
  12. tips yang amat berguna..boleh dijadikan panduan bg pasangan yg inginkan zuriat..

    Cara Mengatasi Tidur Berdengkur

    ReplyDelete
  13. Info yang bagus.jom hamil tahun dpn pakat2 jadi mak buyong hehehe.

    ReplyDelete
  14. Nak hamil, mesti tau hari subur..Kena betulkan kitaran haid.. Gla complex dpt.mmbntu.. Insyaallah..
    Kenapa suami Aku cari lain??

    ReplyDelete
  15. Tips menarik bg mereka yang merancang utk dapatkan cahayamata. Selain tu boleh amalkan ssuplemen yg disyorkan bg membantu tubuh sihat sekaligus mencerahkan peluang utk hamil

    ReplyDelete
  16. Set kesuburan shaklee memang terbaik. Jadi kepada anda pasangan yang nak kan cahaya mata, jangan segan untuk mencuba set kesuburan shaklee ini.

    Keistimewaan Meal Shakes Untuk Siapa

    ReplyDelete
  17. Nak tergelak pun ada masa baca intro, tp mmg sungguh, stress giler bila org tanya bila nak ada isi.

    ReplyDelete
  18. Set Kesuburan shaklee ini sangat bagus, sesuai untuk pasangan yang inginkan zuriat, boleh cuba set kesuburan ini.

    ReplyDelete
  19. salah satu paling penting juga pasangan jangan terlalu stress, Mak jemah pernah jumpa kisah yang diceritakan pada mak jemah, seorang yang teralu stress hingga susah nak dapat anak, setelah dia jumpa doktor, beliau diberikan vitamin B sahaja dan lepas tu terus hamil..

    ReplyDelete
  20. Lumrah alam bila bujang tanya bila nak kahwin.. Bila dah kahwin tanya bila nak dapat anak..

    Tingkatkan Kesihatan Jantung

    ReplyDelete
  21. Tak sempat nak merancang.. tau2 dah pregnant.. syukur alhamdulillah.. setelah 5 tahun menunggu cahayamata pertama, yg seterusnya berderet pula.. hahaha..

    ReplyDelete
  22. Salam kenal, good tips..lya memg mrncg utk hamil..mudahan ada rezki buat kami

    ReplyDelete
  23. Dilema bagi yang ingin punye anak.. Lebih lebih lagi bg yg dh bertahun kawen.. Apapun, seiap pasangan harus berusaha tanpa putus asa dengan apa jua kaedah sekalipun.. Sebab tak tahu mana 1 usaha yang Allah makbulkan..^_^

    Jemput singgah>> Tips atasi stretchmark selepas bersalin

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  25. Bagus artikelnya, Terima Kasih untuk infonya

    ReplyDelete
  26. artikel yang padat dengan info.. menarik

    ReplyDelete
  27. Maaf boleh saya tanya,Shaklee tu beli di farmasi ke sis...

    ReplyDelete

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in