MAKANAN DIET UNTUK MUDAH HAMIL

Wanita yang berbadan besar selalunya mempunyai masalah mudah hamil. 


makanan diet untuk mudah hamil

Ramai yang mencuba pelbagai makanan diet tetapi masih lagi gagal. Orang ramai selalunya menyalahkan isteri yang gempal apabila susah mendapatkan anak. Rata-rata pelanggan dan kawan-kawan saya mengalami masalah berat badan agak susah hamil. Berat badan yang berlebihan akan menyebabkan hormon tidak stabil dan membuatkan rasa tidak yakin dengan suami dan rakan. Antara penyakit akibat kegemukan? Ia adalah:

  • PCOS - Polycystic Ovari Syndrome - Ovum/Telur tidak matang kerana hormon tidak seimbang
  • Obesiti ketika mengandung
  • Kencing manis
  • Darah tinggi
  • Keguguran jannin
  • Placenta Previa
  • Kelahiran pra-matang


Untuk mudah hamil bagi wanita yang mengalami masalah berat badan yang paling penting perlu kuruskan badan terlebih dahulu. Apabila badan dah kurus barulah hormon di dalam badan seimbang dan badan bersedia untuk menerima 'orang baru'. Tahukah anda tiub fallopio boleh tersumbat akibat lemak jahat?

Saya sebenarnya agak sedih bila dengar orang berkahwin lama tetapi masih lagi belum di kurniakan anak. Kakak-kakak juga mesti sedihkan bila nengok anak orang lain atau anak buah sendiri. Jadi jika nakkan anak/ zuriat, kakak-kakak kena kuatkan semangat untuk turunkan berat badan. Kakak-kakak kenalah rajin bersenam, jaga pemakanan (bukan langsung tak makan tau!) dan jangan tension-tension..

Meh sini saya nak sharekan produk kuruskan badan yang selamat dan sangai sesuai di ambil untuk wanita mudah hamil. Selain dapat kuruskan badan ia juga membantu badan untuk hamil iaitu:

Lecithin / Omega Guard



Lecithin membantu mengemulsi lemak dari makanan yang diambil dari kulit dan tisu. Kiranya seperti menarik lemak keluar di bawah kulit dan tisu.

Omega Guard membantu membersihkan salur darah daripada kolestrol jahat. Ia juga mampu mencair lemak-lemak tepu dan degil. Lagipun Omega Guard terdiri daripada minyak ikan Omega-3 yang sangat penting untuk pesakit PCOS. Ia juga membantu mengurangkan water retention iaitu masalah gemuk air. Selain itu Omega Guar membantu meningkatkan hormon leptin. Hormon Leptin ialah hormon yang memberi signal kat otak 'hai.. saya dah kenyang'. Bila kita rasa dah kenyang, kita takkan makan.

Alfalfa Complex / Herblax


Alfalfa mengandungi serat, vitamin dan mineral yang berfungsi melancarakan peredaran darah. Apabila Lecithin / Omega Guard buat kerja iaitu mencairkan lemak, maka Alfalfa akan mengangkut lemak-lemak tersebut untuk dibuang di sistem perkumuhan.

Herblax berperanan sebagai pencuci usus dan detoks sebagai penarik lemak. Kalau kakak-kakak mempunyai masalah perut buncit sangatlah sesuai. Memang leper perut lepas sebulan ambil.


Energizing Soy Protien


Saya suka sangat ESP ini sebab ia adalah sejenis protien soya yang Non-GMO. Non GMO ialah tumbuhan yang tidak diubah suai genetiknya. Kira kalau kat Malaysia pakai baja tahi ayam bukan baja sintetik. ESP ini selain dapat memberikan rasa kenyang yang berpanjangan, ia juga dapat menguatkan rahim tau. Kiranya ia menguatkan otot-otot rahim. Sebab wanita selalu keguguran kerana otot pangkal rahim mereka lemah dan embrio yang tidak menjadi. Embrio yang tidak menjadi ini selalunya berpunca daripada ibu kekurangan nutrisi atau sperma suami yang tidak normal. ESP juga membantu membina sel-sel yang sihat.

GLA Complex



GLA Complex berperanan untuk menstabilkan hormon. Kandungannya terdiri daripada Minyak Borage, minyak matahari dan Vitamin E yang tinggi antioksidan. Ada orang susah betul nak kurun badan meskipun dah buat macam-macam seperti bersenam, zumba, berjogging, jaga makan dan lain-lain. Ini sebab hormon dalam badan kacau bilau dan tidak stabil. Selalunya ia dialami pesakit PCOS iaitu hormon Testosteron melebihi daripada hormon Progesterone. Pengambilan GLA Complex sangat membantu anda. 

Testimoni pengguna boleh dilihat disini:

Testimoni mudah hamil

Untuk tempahan secara online boleh klik disini:


Untuk tempahan secara bank transfer, cash deposit, COD boleh terus hubungi saya.


Senarai COD disini:

Kawasan penghantaran COD


0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in