OMEGA-3 KUATKAN ANTIBODI ANAK MACAM SUPERMAN

Jasmine dulu selalu sakit sebab duduk di taska. Pastu saya tanya cikgu taska, mak budak-budak ni bagi makan ape kat anak-anak derang. Cikgu taska kata bagi minyak ikan KOD. Ala yang botol gambar orang bawa ikan tu. Masa saya kecil-kecil dulu memang mak abah bagi mende ni.


Maka berbotol-botol la saya beri Minyak ikan KOD ni pada Jasmine. Pastu tetiba je tahu minyak ikan ni ada macam-macam jenis. Ada minyak ikan tulen dan ada minyak ikan yang diambil dari hati ikan. Sebagai ibu bapa saya mesti kaji apa yang diberikan pada anak-anak saya. Berdasarkan sedikit kajian saya melalui Google minyak ikan yang terdapat di dalam hati ikan ini tak bagus sebab mempunyai tosik. Hah! Bukan ke dari zaman tok nenek dulu makan mende tu? Oh.. saya bukannya nak banned mana-mana produk.. Hehehe..

Maka saya pun berjumpa dengan Minyak ikan Omega Guard Shaklee. Menarik juga minyak ikan Shaklee ni sebab ultra tulen. Maknanya betul-betul 100% minyak ikan. Bukan minyak hati ikan ye.. Dan sebenarnya kebanyakkan produk Omega-3 yang berada di pasaran kebanyakkan daripada hati ikan. Fuh! Ingatkan sama je. Jadi apakah kesinambungannya pada anak-anak saya? Zafri ni dulu masa kecil-kecil ada ekzema yang sangat teruk. Jasmine pula bila berpeluh je mesti kulit merah-merah naik ruam. Pendek kata memang kulit sensetif la. Pastu demam selsema tak payah cakap lah.. berganti-ganti. Lepas Jasmine, Zafri lak. Pening mak bapak dia asyik kena ambil cuti kecemasan je.

Memula tu seronok-seronok je bagi cuba Omega Guard tapi bila anak-anak dah jarang sakit dan ekzema Zafri dah hilang rasa macam best pulak sebab jimat duit hospital. Alhamdulillah! Sekarang ni  Zafri suka sangat makan Omega Guard sampai kena sorok. Dia makan kunyah gitu aje. Jasmine pula tak minat sangat sebab rasa hanyir sikit. Tapi saya selalu letak dalam susu atau gaul bersama dengan nasi. Bagi dia tak perasan sangat. 

Lagi satu Omega Guard membantu kanak-kanak mempunyai sikap hyperaktif. Hyperaktif ni ialah kanak-kanak yang tak boleh duduk diam. Asyik nak buat kerja, main je kerjanya. Rehat masa tidur je. Omega Guard dapat membantu mengurangkan masalah hyperaktif kerana pada peringkat awal perkembangan otak kanak-kanak ia amat pesat. Omega Guard membantu membekalkan Omega-3 yang cukup kepada otak kanak-kanak kerana salah satu sebab kanak-kanak jadi hyperaktif ialah kekurangan asid lemak omega 3 dalam pemakanan mereka. 

Anda rasa cukup bagus tak untuk berikan anak-anak Omega Guard ni? Pakar Nutritionist/ pemakanan sangat menitik beratkan pengambilan Omega dalam ke dalam diet harian. Kalau saya, saya pilih untuk mengamalkan Omega Guard untuk anak-anak. Anda bagaimana? 

Nak dapatkannya? 

Harga sebotol RM 136.00 (90 biji)

Beli Dua Botol dengan harga RM 258.40

vitamin untuk kanak-kanak

Kalau nak harga yang super duper jimat, beli aje yang Twin pack. Caranya hubungi saya di sini:


Kalau nak beli satu aje pon boleh je order dengan nombor dibawah.


6 comments:

  1. budak-budak kat rumah ni pun jarang dah kena demam ke selsema, elok je aktif. nasib baik juga dorang boleh makan omega ni, kalau si kakak boleh je kunyah mcm gula-gula, kalau si adik susah sket tapi nk kena letak dalam susu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best kan bila anak-anak dah jarang sakit ni... terasa bahagia hidup maka bapak..

      Delete
  2. Anak Cik Iman belum boleh bagi Omega 3, baru 3 bulan wekeke. Maknya kot yang kena makan Omega 3. Kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknya kalau menyusukan anak boleh aje cik Iman. Mak dapat, baby pon dapat..Kalau tak menyusukan pon sebagai diet harian pon boleh.. :)

      Delete
  3. dulu makan fish oil yang beli dari farmasi.. bila sendawa bau ikan.. malu... bler amalkan omegaGuard shaklee nie.. sendawa xbau ikan pon.. best sangat... dan sekarang mula bagi pada anak..

    mrskeciksangat.blogspot.com

    ReplyDelete

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in