DEMAM KETIKA HAMIL: BAHAYAKAH?

Assalamulaikum w.b.t. Hari ini saya nak sentuh tentang bahaya ke demam ketika hamil? Ok.. ada bahaya dan ada yang tidak bahaya. Demam yang tidak bahaya pada ibu hamil ialah demam yang suhu 38'C kebawah dan hanya mengambil masa sehari dua sahaja nak elok manakala demam ketika hamil yang merbahaya ialah demam yang suhunya melebihi 39.5'C dan ia berlarutan sehingga seminggu. Saya akui ramai para ibu-ibu hamil takut nak ambil ubat-ubatan yang Hospital beri walaupun telah diberi perskipsi yang betul oleh doktor. Ibu-ibu berasa ragu sebab ada yang menyatakan jika makan Panadol atau antibiotik akan menyebabkan kecacatan pada kandungan..

Saya akui, saya juga salah seorang daripada wanita mengandung itu. Hehehe... sape tak sayang anak wei! Tetapi setelah berbicara dengan pakar Gynecology  panjang lebar barulah saya faham tetang kepentingan Panadol dan antibiotik ketika hamil. Pakar Gynecology memberitahu kebanyakkan ubat yang diberikan kepada wanita hamil dan menyusu badan adalah SELAMAT! Tetapi beritahu terlebih dahulu pada doktor yang anda sedang hamil atau menyusukan supaya doktor dapat memberikan perskipsi ubat yang betul.



Kemudian pakar itu memberitahu demam panas yang berpanjangan akan menyebabkan bayi kemungkinan akan dijangkiti kuman. Saya teringat ketika saya mengandungkan anak yang kedua, saya dijangkiti oleh penyakit kulit Kayap (orang tua-tua cakap itu pembawakan budak). Macam-macam orang beri petua dan ada petua yang agak kelakar ialah ambil air ludah Janda kahwin dengan teruna atau duda kahwin dengan anak dara. Pestime dengar petua macam tu memang ketawa terkekek-kekek. Mungkin ada betulnya tapi saya tak buat pun.. hehehe.. Paling-paling pun saya buat petua nak hilangkan kayap ialah letak tepung ubi kat kulit yang dijangkiti itu tapi tu pun tak baik juga. Jadi pakar Gynecology saya ni berikan antibiotik dan cream untuk sapu pada kulit. Memula memang takut tetapi bila second follow up tu dia dapat tahu saya tak makan antibiotik tu, mengamuk sakan dia.. "Awak tak sayangkan anak awak ke?" Saya dah beri ubat yang terbaik untuk awak, dan awak wajib makan, jangan sampai jadi pape pada anak awak".. Fuhhh! Hammbekk sekali kena marah dengan doktor la.. Hehehe... terkebil-kebil diriku.. Maka saya pun menghabiskan antibiotik itu sehingga seminggu dan alhamdulillah ia kembali pulih.. Kesimpulannya jangan takut makan ubat yang doktor berikan... Doktor tu beria-ria marahkan saya sebab dulu dia pon macam tu sebab dia lambat detect apakah kuman yang menyerang dia pada masa dia mengandung, demam lama tapi tak baik-baik..bila bayi dia lahir je terus jadi anak istimewa. Walaubagaimanapun ini ketentuan Allah. Tu sebab dia marahkan saya..

Walaubagaimanapun terdapat alternatif lain untuk ibu-ibu hamil dan menyusu ambil jika takut nak makan ubat... Ia untuk meningkatkan antibodi sekaligus pengganti antibiotik iaitu pengambilan Nutriferon dan Sustained Released VitaC 500mg Shaklee. Set ini sangat selamat untuk ibu mengandung dan menyusukan. Pengambilan set ini memang sangat-sangat bagus untuk booster immune badan kita. Saya sendiri telah mengamalkannya.. Dulu memang kerap demam tetapi sekarang alhamdulillah 4-5 bulan sekali demam-demam manje. Anak-anak pun sudah semakin kuat immune dia, maklumlah duduk di Taska memang hingus asyik meleleh je. Ibu dia dah tak yah ambil Emergency Leave selalu.

Ni testimoni Nutriferon dan VitaC:

Infection di telinga anak hilang..


Penyakit KAYAP juga hilang:

 
KLIK SINI UNTUK TEMPAHAN YANG CEPAT DAN SELAMAT OLEH GDEX.
 

Cepat hubungi saya untuk tempahan. Pembelian dari saya LAYAK mendapat consultation tahap VVIP.

Untuk pertanyaan lanjut dan konsultansi boleh terus hubungi saya:

Jika anda ingin jadi ahli Shaklee Klik disini.
Jika ingin membuat bisnes online bersama Shaklee KLIK DISINI

Saya adalah agen Shaklee anda!!

Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668

FB: Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/

FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:

:) Jadual pemakanan PERCUMA

:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA

:) Dimasukkan ke dalam group EXCLUSIVE

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

1 comments:

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in