TIPS MENJAGA KULIT EKZEMA


Penyakit ekzema merupakan sejenis penyakit genetik yang dikaitkan dengan sistem pertahanan diri seseorang yang bertindak balas secara serius terhadap punca lahan. Ini menyebakan kulit rasa gatal-gatal dan pedih. Bagi mengatasi atau mengurangkan iritasi kulit dan rasa gatal, disini saya kongsikan tips penjagaan kulit eczema:

Hadkan penggunaan isi rumah

Elakkan penggunaan produk seperti pembersih detergen, sabun basuh pinggan mangkuk, losyen lepas bercukur dan lain-lain lagi. Produk-produk ini akan menambah iritasi kulit.

Pakai sarung tangan
Sarung tangan plastik dapat mengelakkan daripada terdedah secara langsung penyebab iritasi. Elakkan sarung tangan bergetah kera dikhuatiri tangan akan berpeluh.

Elakkan penggunaan air panas ketika mandi
Menggunakan air panas ketika mandi akan menyebabkan kulit cepat kering dan pedih. Anda digalakkan untuk berendam di dalam tab mandian sekurang-kurangnya 30 min untuk menyerap lembapan. Ini kerana lapisan luar kulit dapat menyerap air dan mengelakkan kekeringan.

Penggunaan losen pelembap.

Penggunaan pelembap dapat mengurangkan iritasi kulit dan menjadikan kulit semakin lembut. Elakkan pelembap yang mempunyai pewangi dan pelbagai bahan tambahan. Bentuk krim ini bersesuaian dengan kanak-kanak yang mempunyai kulit bermasalah. Ini kerana kandungannya tidak berminyak dan mengandungi anti keradangan yang membekalkan kelembapan kulit.

Elakkan menggaru

Elakkan daripada menggaru di kawasan terdedah walaupun gatal. Menggaru boleh menyebabkan kulit merekah. Bagi bayi boleh menggunakan sarung tangan bagi mengelakkan bayi menggaru.

Berpeluh

Elakkan aktiviti berpeluh secara berlebihan dan membuatkan anda berasa panas. Kepanasan melampau akan menyebabkan kegatalan pada kulit


Pengambilan minyak Omega-3 dan immune booster

Pengambilan minyak Omega-3 dan immune booster dapat mengurangkan dan menyelesaikan masalah iritasi kulit. Antara Omega-3 yang membantu mengurangkan masalah eczema ialah Omega Guard Shaklee. Omega Guard mempunyai Omega 3 yang bersifat anti inflamasi yang dapat mengawal keradangan kulit serta dapat menghaluskan kulit dan meningkatkan imuniti kulit terhadap jangkitan. Manakala Nutriferon dapat menggalakkan peningkatan immune di dalam tubuh.

Berikut adalah testimoni pengguna yang telah berjaya pulih daripada ekzema dengan mengunakan Omega Guard dan Nutriferon:

Testimoni 1:


Testimoni 2:



Testimoni 3:

Klik sini untuk order secara SELAMAT dan PANTAS. Order korang akan dihantar terus ke rumah atau ke pejabat.
 
 

 
Saya adalah agen Shaklee anda!!
Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668
FB:  Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/
FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:
:) Jadual pemakanan PERCUMA
:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA
:) Kos Penghantaran PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in