SET SAKIT SENDI SHAKLEE

Arthritis merujuk kepada kehausan atau radang yang melibatkan rawan dalam sendi. Arthritis adalah nama singkatan kepada istilah perubatan 'osteoarthritis'. Penyakit osteoarthritis lazimnya menyerang sendi lutut lebih dari sendi lain. Ini kerana, sendi lutut mengalami sebahagian besar daripada tekanan dan berat badan kita. Dengan itu, rawan lutut lebih kerap mengalami keausan atau degenerasi apabila umur kita meningkat.


Bukan semua orang menghidap penyakit arthritis lutut. Sesetengah orang lebih cenderung mengalami kehausan rawan lutut. Misalnya, orang yang ada berat badan berlebihan atau obes, orang yang lututnya lebih bengkok dan mereka yang pernah ada kecederaan lutut semasa muda mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mengalami penyakit arthritis atau osteoarthritis. Penyakit ini juga lebih kerap di kalangan wanita daripada lelaki.

Penyakit arthritis lutut biasanya berlaku apabila mereka mencapai umur pertengahan (50 tahun ke atas) atau tua.  Untuk mereka yang ada kecederaan ligamen atau rawan lutut yang teruk semasa muda, arthritis mungkin dialami pada umur yang lebih muda, 30-an atau 40-an. Bagi membantu mengurangkan dan melegakan sakit lutut atau arthritis, anda boleh mencuba gabungan Joint Health Tablet, Omega Guard dan Ostematrix. Mari kita lihat apakah fungsi suplemen-suplemen sakit lutut ini:


Advanced Joint Health: Membantu mengekalkan tulang rawan yang sihat
  • Menyokong keselesaan sendi
  • Memelihara tisu penyambung yang sihat
  • Meningkatkan kesan kusyen

Omega Guard: Mengurangkan keradangan atau inflamasi

Omega Guard Shaklee adalah Omega-3 yang melambatkan kehausan tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi kerana Omega-3 bertindak sebagai pelincir. Omega-3 tidak boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh maka kita perlu mencari alternative sendiri dengan memakan supplemen. Hasil penyelidikan mendapati bahawa anti-radang (Anti-Inflammatory) asid lemak Omega 3 yang ditemui dalam makanan tambahan minyak ikan dapat membantu mengurangkan gejala-gejala Rheumatoid Arthritis seperti kesakitan dan keradangan pada sendi penghidapnya.

Ostematrix: Mengekalkan sel tulang yang sihat
Kalsium adalah penting untuk kesihatan lulang dan gigi yang kuat manakala magnesium pula di perlukan untuk mempercepatkan serapan kalsium. Pengambilan kalsium dan magnesium sangat penting kepada kita kerana kalsium adalah salah satu zat yang sangat diperlukan tubuh badan.

Saya adalah agen Shaklee anda!!
Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668
FB:  Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/
FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:
:) Jadual pemakanan PERCUMA
:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA
:) Kos Penghantaran PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


1 comments:

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in