SUSU IBU BERKUALITI JIKA AMBIL VITAMIN?

Susu ibu adalah susu yang terbaik di dunia. Walaupun ibu itu kekurangan makanan dan kebuluran seperti di Negara Afrika tetapi kualiti susu ibu tetap sama dengan ibu-ibu yang duduk di negara maju. Jadi tidak perlu risau jika anda merasakan susu adakah berkualiti atau tidak sebab ia sememangnya berkualiti.


Jadi perlukah saya mengambil makanan tambahan untuk menyusukan anak?

Mengandung dan hamil adalah suatu proses alami yang setiap wanita lalui. Semasa hamil, doktor akan membekalkan pil Obimin, Asid folik,  pil Kasium dan adakalanya pil tambah darah untuk kesihatan optimum ibu dan anak yang dikandungkan. Menyusu sama juga kehamilan, apa yang ibu makan anak akan dapat. Jika anda selalu kepenatan dalam menguruskan rumah tangga, anda digalakkan untuk mengambil makanan tambahan.

Adakah penting untuk ibu menyusukan bayi mengambil makanan tambahan sebab sesetengah pendapat mengatakan menyusukan tidak perlu mengambil makanan tambahan?

  • Jika anda selalu kepenatan dan menolak ajakan suami, anda WAJIB mengambil makanan tambahan
  • Jika rambut banyak gugur, sakit lutut, gigi selalu sakit anda WAJIB ambil makanan tambahan kerana itu tanda anda kekurangan kalsium sedangkan di dalam susu ibu kuantiti kalsium adalah tinggi.
  • Jika badan kerap letih dan tertidur di pejabat.

Apakah makanan tambahan yang bersesuaian untuk ibu menyusukan?


4 Set Menyusu Shaklee pilihan ibu menyusukan yang ingin badan cergas dan sihat di samping sebagai MILKBOOSTER (penambah susu ibu kurang).

Vitalea, B-complex, VitaC dan Alfalfa
Set ini sangat sesuai untuk ibu menyusukan yang tidak mempunyai masalah dalam penyusuan. Set ini dicadangkankan untuk wanita yang menyusukan yang selalu kepenatan. Set ini tidak boleh diambil jika anak sedang jaundice (kuning) kerana Alfalfa adalah sejenis herba.

Vitalea, B-complex, VitaC dan Ostematrix
Set ini sangat sesuai diambil jika ibu menyusu mengalami susu sikit / merudum ketika period. Kalsium di dalam Ostematrix akan menggantikan kalsium yang keluar semasa haid. Selain itu, Ostematrix juga dapat mengurangkan rasa sakit ketika haid (period pain) dan menguatkan tulang dan gigi bayi. (Pengalaman saya mengamalkan Ostematrix sejak anak saya lahir, Alhamdulillah anak saya jatuh sebanyak 5 anak tangga dan tiada apa-apa kecederaan (kuasa Allah) Kalau ikutkan secara logik kemungkinan patah tangan/ kecederaan di kepala). Mungkin kesan pengambilan Ostematrix tulang anak saya kuat. Alhamdulillah.

Vitalea, B-complex, VitaC, Alfalfa dan Ostematrix
Untuk ibu menyusukan yang mempunyai masalah haid dan selalu cepat letih. Bila sebagai ibu cepat letih maka anak-anak akan jadi mangsa. Supplement tambahan akan membantu anda. Ostematrix Shaklee juga memberikan kalsium secukupnya untuk ibu yang kurang minum susu. Terdapat 2 Milkbosster di dalam set ini iaitu Alfalfa dan Ostematrix. Selain untuk bayi, Alfalfa juga dikenali sebagai kacip Fatimah wanita kerana ia berfungsi untuk mengetatkan vagina. Jika menyusukan bayi lelaki ia tidak menjadi masalah kerana Alfalfa bukan sejenis pil hormon.

Vitamin B, Vitamin C, Vitalea, Alfalfa,Kalsium Dan ESP Shaklee.
Set ini adalah set yang sangat sesuai untuk ibu yang ingin menyusukan anak kembali dan ingin relaktasi. Set ini juga membantu untuk ibu berkerja yang akan kembali berkerja mengumpulkan stok Express Breast Milk (EBM). Pengumpulan Stok EBM paling sesuai adalah pada waktu berpantang kerana pada waktu itu susu badan sangat banyak boleh dibuat stok.Mereka yang mengalami masalah penyusuan walaupun telah membuat pengepaman setiap 2 jam sekali dan turut meminum air yang banyak.
ia juga sebagai Milk Booster untuk ibu yang bekerja dan  hendak membuat simpanan stok susu yang di pam.
Sesuai untuk ibu yang telah berhenti menyusukan anak dan hendak membuat pengepaman semula.

Anda boleh memilih 4 set penyusuan Shaklee dan saya akan menghantar sebaik sahaja pembayaran diterima. Sememangnya menyusukan bayi adalah satu tugas yang mulia dan ganjaran pahala di kira berdasarkan setiap titik susu yang keluar untuk diberikan kepada bayi anda.

Disertakan testmoni-testimoni pengguna yang menggunakan Set Penyusuan Shaklee:





 Untuk maklumat lanjut anda boleh terus hubungi saya!!

Saya adalah agen Shaklee anda!!
Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668
FB:  Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/
FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:
:) Jadual pemakanan PERCUMA
:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA
:) Kos Penghantaran PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

1 comments:

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in