NUTRIFERON PENYELAMAT SAYA !!!


Dua minggu lalu Zafri demam. Almaklumlah sekarang ni kan musim hujan panas. Tambahan pula Zafri duduk taska. Memang asyik meleleh jer hidung tu. Bila malam jer merengek sebab hidung tersumbat. Saya memang tak bagi anak-anak saya makan antibiotic atau sebarangan ubat jika mereka demam. Bukannya tak bagi langsung tetapi kalau keperluan saya akan bagi juga. Buat masa ini saya memang mengelak memberi antibiotic. Mengapa saya mengelak makan antibiotic? Antibiotik adalah satu ubat yang membantu meningkatkan system immune badan jika terkena sebarang penyakit. Antibiotik membantu melawan bacteria jahat. (kira macam antibiotic bergabung dengan bacteria baik menentang bacteria jahat). Apabila seseorang terlalu bergantung dengan antibiotic, tubuh akan malas menghasilkan antibody sendiri. Jadi apabila penyakit menyerang tubuh tidak dapat menghasilkan antibody kerana terlalu bergantung dengan antibiotic. Kira macam tubuh dah tak boleh nak recover sendiri kalau terlalu bergantung dengan antibiotic.


Bagi menyelesaikan masalah ini, saya memberi Zafri satu sachet Nutriferon. Nutriferon adalah sejenis immune booster. Alhamdulillah… Bangun paginye Zafri dah sihat sampai ketawa terkekek.. hehehe. Demam dah baik hidung pun dah tak meleleh…




Ni muka zafri tengah demam. Saje bawa jumpe Dr. Marina, Putra Medical Centre (my paed) nak nengok kalau ada apa-apa yang tak kena. Last- last paed bagi paracetamol 500 mg je..

Ni dah baik demam…cerianyaaa…



Saya adalah agen Shaklee anda!!
Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668
FB:  Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/
FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:
:) Jadual pemakanan PERCUMA
:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA
:) Kos Penghantaran PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in