MAKANAN YANG MENURUNKAN KOLESTROL

Assalamualaikum pembaca-pembaca blog ku.. Terima kasih sudi singgah di blog ini. Ehemm… hari ini saya nak share tentang makanan yang menurunkan kolestrol. Kita semua tahu tentang bahaya kolestrol. Ada macam-maca bahaya kolestrol iaitu:


  • Mudah terkena serangan angin ahmar (stroke)
  • Sakit Jantung
  • Darah tinggi
  • Diabetis
  • Kegemukan
  • Dan pelbagai lagi

Sebenarnya kolestrol ini bagus jika diambil secara minima. Yang jadi masalah sekarang ini, kita ambil secara keterlaluan. Tidak dinafikan kepelbagaian makanan dalam Negara kita memang enak-enak. Ada Nasi Briyani, Nasi Lemak, Sate, Pisang Goreng dan macam-macam lagi. Lebih-lebih lagi jika diambil bersama Teh ‘O’ Ais. Memang meletop!! Hehehehe.. Tahukah korang hampir 6 juta rakyat Malaysia mempunyai masalah kolestrol tinggi? Adakah kita tergolong dalam kumpulan itu. Cuba kita perhatikan gaya hidup kita seharian. Pagi hingga petang pergi kerja, balik dah malam nak bersama keluarga pula. Bila hari minggu nak balik kampong atau bersiar-siar. Bila mana nak bersenam..

Walaubagaimanapun terdapat beberapa makanan yang berperanan untuk menurunkan kolestrol. Allah tahu keadaan hamba-Nya sebab tu dia ciptakan.. ;). Antara makanan yang menurunkan kolestrol ialah:

Tomato



Tomato sesuai dijadikan jus. Pengambilan 2 gelas jus tomato akan mengurangkan kadar kolestrol. Jika rasa macam tidak boleh telan, boleh tambah sedikit madu untuk rasa yang sedap!

Delima



Khasiat buah Delima ialah berfungsi menghalang pembentukan kolestrol yang termendap di salur darah serta mampu meningkatkan pengeluaran oksida nitrat yang membantu mengurangkan pembentukan plak kolestrol.

Avocado



Buah Avokado merupakan buah-buahan yang meningkatkan kadar kolestrol baik dalam tubuh kerana ia mempunyai dua jenis kolestrol jahat dan baik iaitu LDL dan HDL.

Anggur



Buah anggur bagus dalam menurunkan paras kolestrol kerana mempunyai melindungi jantung dan awet muda. Minum jus anggur setiap hari akan menurunkan para kolestrol anda.

Bawang putih



Bawang Putih dikenali sebagai antibiotic semulajadi. Ia juga berperanan menuruskan kolestrol. Masukkan kedalam masakan sebagai langkah pencegahan.

Kekacang



Kekacang juga sangat baik untuk menurunkan paras kolestrol kerana ia kaya dengan serat larut. Kekacang juga mempuyai kandungan Omega-3 dan kaya dengan protein.

Teh Hijau



Pengambilan sehari secawan teh hijau juga membantu.


Phytocol-ST

Apakah Phytocol-ST? Phytocol-ST ialah sejenis makanan tambahan yang dikeluarkan oleh syarikat Shaklee untuk membantu menurunkan kadar kolestrol dengan pantas. Kandungannya terdiri daripada minyak Tall.
Fitosterol membantu menghalang penyerapan kolestrol sebelum ia terbentuk seperti di dalam gambar ini.




Pengambilan 2000 mg fitosterol setiap hari di sarankan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH). Sebiji Phytocol-ST bersamaan 200 batang lobak merah, 70 keping roti dan 425 biji tomato..



Testimoni pengguna:


Mahu harga jimat dengan jadi ahli?
Anda mahu daftar ahli Shaklee dan ingin mengetahui bagaimana daftar ahli Shaklee? Klik disini.. 


Untuk pertanyaan lanjut dan konsultansi boleh terus hubungi saya:

Saya adalah agen Shaklee anda!!

Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668

FB: Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/

FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:

:) Jadual pemakanan PERCUMA

:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in