TIPS MATA SIHAT BERSINAR

Assalamualaikum semua,

Korang setujukan bila saya cakap mata adalah anugerah tuhan yang paling bernilai. Tanpa mata pasti hidup kita gelap gelita. Cuba je bila 'black out' haaa lintang pukang nak cari 'torch ling' ngan lilin. Kalau ada anak kecil lagi haru.. Sesungguhnya kita harus bersyukur dengan limpahan kurnia rahmat-Nya yang diberikan kepada kita. Alhamdulillah..



Okey, saya nak kongsikan tips mata sihat bersinar. Dari mata kita kenal seseorang, dari mata turun ke hati.. Ehemmm.. Okey tak mo leret panjang-panjang jommss kite baca:



1. Lebihkan makan sayuran hujau kerana ia mempunyai antioksidant yang tinggi. Khasiat yang terdapat di dalam sayur hijau sangat penting dan dan dapat di salurkan dimata supaya kekal sihat, cantik dan menawan.

2. Lakukan pemeriksaan mata sekurang-kurangnya sekali setahun supaya sekiranya terdapat apa-apa masalah tentang pancaindera ini dapat di selamatkan. Jangan culas k...



3. Lakukan rawatan khas untuk membelai mata anda di SPA yang menjalankan rawatan mata. Ia akan membuatkan mata kusam akan kembali segar begitu juga kulit yang berada di bahagian ini. Namun jika budget terhad, korang boleh gunakan petua tradisional iaitu tampalkan mata dengan hirisan timun, tomato atau uncang teh. MEMANG BERKESAN!!!



4. Pakai cermin mata hitam yang mengandungi perlindungan UVA dan UVB. Ini akan mengurangkan risiko penyakit katarak melanoma.



5. Berhenti merokok. Merokok memberikan kesan negatif pada mata kerana ia menyebabkan kerosakkan saraf optik. Jangan kata sukar, cuba dahulu dan kuatkan azam untuk meninggalkan tabiat buruk ini. Lagi pun harga rokok kan mahal!!!

Okeyy itu je tips saya pada hari ini.. 

Jemput baca entry ni >>>> Rahsia cantik

1 comments:

  1. Entri yang menarik!! Minta utk share produk.

    TRI-GOLD Eyecare
    Berminat untuk memulihkan RABUN MATA anda. PROMOSI YES!!!YES!!!YES!!!. Produk memang berkesan dan terbukti. Boleh ke blog kami untuk maklumat lanjut http://ubatipenyakitrabun.blogspot.com :) :) :). Penghantaran keseluruh malaysia.

    ReplyDelete

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in