ISTERI MAKAN HATI KERANA SUSAH KURUSKAN BADAN SAMPAI SUAMI JEMU NAK PANDANG

Ada sesetengah wanita yang telah berumahtangga dan mempunyai anak 4-5 orang mengalami peningkatan berat badan yang mendadak walhal masa sebelum berkahwin pinggang ibarat kerengga. Boleh sama dengan tiang letrik lah. Tapi bila lepas kahwin je terus berat badan naik mendadak tak ingat. Nak kata tak jaga makan, dah lama tak sentuh nasi. Dah macam-macam petua kuruskan badan dan diet yang ikuti termasuk Diet Atskin, Diet Detoks, Diet kalori dan macam-macam lagi tapi semua hampa. Senaman dah macam-macam senaman termasuk Zumba, Aerobik, Kardio dan lain-lain lagi. Suami pula dah macam-macam alasan dan selalu balik lambat. Cakap sepatah jawab sepatah. Kalau jalan pun jarak sebatu dengan isteri. Oh sedihnya macam ni.

produk kuruskan badan

Jangan risau jika anda rasa macam ini kerana ia memang merupakan perubahan fisiologi seorang wanita yang normal. Apabila umur semakin meningkat, kecelaruan hormon akan terjadi. Antara sebab-sebab keceleruan hormon ialah pola pemakanan dan gaya hidup yang tidak sihat. Salah satu akibat kecelaruan hormon ialah Obesiti. Sebab itu bila kita buat macam-macam usaha untuk kuruskan badan tetapi gagal adalah kerana hormon tidak stabil.

Apakah hormon penyebab kegemukan? 
  • Hormon Leptin
  • Hormon Insulin

Hormon Leptin ialah hormon kelaparan. Hormon ini terdiri daripada sel-sel lemak yang memasuki darah dan seterusnya menghantar isyarat ok saya dah kenyang. Apabila hormon Leptin banyak kita akan rasa kenyang, jika hormon leptin sedikit kita akan rasa lapar. Lagi banyak lemak lagi banyak hormon Leptin. Tetapi kenapa orang gemuk tak kurus-kurus ye kalau banyak lemak. Hormon leptinkan daripada sel-sel lemak. 

Ia berlaku kerana 'leptin resistant' atau gangguan leptin. Ini kerana isyarat hormon itu tidak sampai di otak kerana terdapat rintangan. Contohnya kita tidak makan nasi dalam satu hari walhal itu memang makanan wajib kita. Apabila kita lapar hormon leptin akan dirembes dan ia akan jadi kucar kacir samada nak bagi rasa kenyang ke lapar. Sebab itu kita akan makan banyak walaupun dah rasa kenyang.

Sebab kecelaruan hormon leptin ialah pengambilan makanan manis yang banyak, stress, kurang tidur, tidak bersenam dan lain-lain lagi.

Hormon insulin ialah hormon yang menukar gula kepada tenaga.Hormon yang sangat penting untuk pengawalseliaan karbohidrat dan metabolisma lemak. Insulin berfungsi untuk mengekalkan paras gula di dalam darah normal. Apabila isyarat hormon insulin tidak sampai ke otak ia akan menyebakan tisu-tisu rosak dan penyebab kencing manis.

Bagaimana nak membantu menstabilan hormon dan dapat kuruskan badan?
  1. Tidur yang mencukupi
  2. Elakkan stress
  3. Elakkan persekitan yang bertoksik
  4. Makan makanan organik dan kurang berlemak
  5. Amalkan pengambilan Cinch Shake Mix dan Omega Guard sebelum sarapan. Ia membantu meningkatkan hormon Leptin dalam darah sekaligus akan membuat rasa kenyang. Lagipun Cinch Shake Mix adalah sebagai meal replacement (pengganti makanan) kerana kandungannya cukup untuk sekali hidangan makanan yang rendah karbohidrat. Manakala Omega Guard berperanan untuk menurunkan kandungan lemak di dalam darah. Apabila lemak di dalam darah banyak, isyarat hormon leptin tidak sampai. Ibarat kita membersihkan laluan darah daripada tersekat. Klik disini untuk mengetahui bagaimana Omega Guard boleh kempiskan perut lepas bersalin.
  6. Cinch Energy Tea Mix pula berperanan untuk meningkatkan metabolisma. Metabolisma yang tinggi membantu pembakaran dengan cepat. Ada sesetengah orang jogging setengah jam pun tak berpeluh-peluh kerana metabolisma rendah. Sedihkan? Pengambilan Cinch Tea akan menyebabkan anda berpeluh-peluh. Klik disini untuk maklumat lanjut tentang Cinch Energy Tea Mix.
  7. GLA Complex berperanan untuk menstabilkan hormon-hormon di dalam badan kerana ia mengandungi EPO, asid gamma linolenik, Asid linolenik, minyak bunga matahari dan VitaE. Sangat sesuai untuk menguruskan hormon insulin yang berkaitan glukosa.
  8. Alfalfa membantu mengeluarkan toksin dan lemak yang telah bakar. Satu sebab badan berat badan susah turun kerana toksin yang terlalu banyak di dalam badan.
  9. Klik disini untuk mengetahui lebih lanjut tentang program kurus Shaklee.


Klik disini untuk pembelian Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix, Alfalfa dan Omega Guard secara kad kredit atau kad debit:


Jika tidak mempunyai kad kredit, anda boleh terus hubungi saya untuk tempahan.

Sebarang pembelian dari saya, anda akan dapat:
  • Cara pemakanan vitamin dengan betul
  • Konsultasi cara kurus dengan betul
  • Akan di masukkan ke dalam group ekslusif
Sumber rujukan: 
  1. http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pages/Obesity_and_hormones?open
  2. http://authoritynutrition.com/fix-the-hormones-that-make-you-fat/

25 comments:

  1. Jom kurus,,, pikat semula mata suami anda...

    ReplyDelete
  2. mak jemah paling suka amik rangkaian cinch ni terutama cinch tea, barulah rasa lengan dan paha tidak dipam pam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diriku tak ingin jadi body builder di hadapan suami.. hehe

      Delete
  3. Kite suka set ni. Tak sangka dah beranak 2 pun bdan msh lg 50kg?? Yg best, tiada kesan sampingan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Set ni memang awesome sebab saya dah amalkan!

      Delete
  4. Set terbaik dalam weight managemant. Makan kena jaga + senaman. Lagi cepat turun kilo/inch

    JommSihatDanCantik -> TERSEKSA SEBAB BUASIR

    ReplyDelete
  5. Kena berusaha untuk cantik d mata suami.selain Itu rasa confiden dengan diri sendiri,x la rasa rendah diri sngat kan..



    khasiat bunga lawang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup.. konfiden tu penting terutamanya di hadapan suami..

      Delete
  6. Walaupun hsbnd jns xksh bini die nie gemok ke kurus.tpi org ppuan mane mau gemok2...heheee...sy nak kurus.jom kurus dgn bantuan set slimming shaklee...selain tu mkn mnm jga lah.senaman pun kena buat.baru lah mantoppp...

    Supplement Shaklee Bukan Ubat

    ReplyDelete
    Replies
    1. ai suka perkataan mantoopp! Jeles ai nengok suami jeling orang lain.. hehehe

      Delete
  7. perempuan ni mmg sensitif bila sentuh bab2 gemuk ni...jadi sanggup apa cara sekalipon berusaha utk kurus...tak nak suami cari lain
    amalkn suplement yg dapat membantu menurunkn berat badan..dan rajin bersenam...insyaAllah...

    Tips Penjagaan Mata yang Cantik dan Bersinar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. mesti ada budget sendiri untuk maintenance badan.. hehe

      Delete
  8. Penerangan yang jelas tentang hormon leptin. Info baru dan menarik, terima kasih

    ReplyDelete
  9. Kalau isteri gemuk suami tak suka, tak nak pandang...tapi bila suami dah semakin berisi dikatanya abang gemuk sebab isteri pandai masak...tapi isteri tetap sayang walaupun suami berisi...macam tak adil je...hihihi

    ReplyDelete
  10. Cik abang jangan senyum sokmo, isteri dah slim nanti takkan nak tengok je. Kenalah tengok tang perut tu.. hehe. Tak salah pun kalau dua-dua ambil set slim ni :)

    ReplyDelete
  11. Omega guard Mmg terbaik utk penghantaran setting ke otak bahawa Sy dah kenyang, stop makan.. Hehe..
    Mmg pengawal makann terbaik..
    SELENIUM BOLEH MEMBANTU MENGELAKKAN LELAKI DARI MANDUL

    ReplyDelete
  12. nak kuruskan badan ambillah set kurus shaklee yang telah terbukti berkesan dan yang paling penting selamat dan tiad kesan sampingan

    ReplyDelete
  13. Berangan nak kurus dengan set shaklee..tapi hubby tanya nak kurus untuk sape?/..jadi ambik omega dan GAL je untuk kesihatan..sambil tu leh kurus sikit...

    JOm Baca: Petua Kulit Kering Dan Menggelupas

    ReplyDelete
  14. Cinch shake dan omega amat membantu utk kurus..isteri yg mahu kurus blh cuba dan ia berbaloi utk ringgit anda

    miliki zuriat sendiri

    ReplyDelete
  15. suami ida jenis tak kisah, gemuk ke kurus tapi bagi ida xsuka kalau gemuk.. bagi pendapat untuk diri ida, kita kenal dia masa bdn kita slim, tapi bila dah kawin xkan nak biarkan tubuh kita gemuk kan? jadi kenalah jaga.. nasib jumpa dgn produk shaklee, ambil set kurus alhamdulillah, sehingga hari ini badan tetap slim..

    ReplyDelete
  16. Saya suka set kurus ni..makan untuk nak turunkan berat badan..dlm masa yg sama masalah keputihan pun hilang sbb ada alfalfa skali ;)

    ReplyDelete
  17. set kurus shaklee yang telah terbukti berkesan

    ReplyDelete
  18. Bukan isteri je kena pasang padan, cik abang pun kena jaga perut

    Persediaan Sebelum Bersalin : Cara Meneran Yang Betul

    ReplyDelete

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in