KELEBIHAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE

Assalamualaikum w.b.r.t semua. Alhamdulillah dengan izin Allah kita masih dapat bernafas di muka bumi ini untuk menjalankan tanggungjawab kepada-Nya.



Hari ini saya nak share tentang kelebihan menjadi ahli Shaklee berdasarkan pengalaman sendiri. Sekarang ini kan memang tengah fenomena tentang Shaklee. Pergi mana-mana mesti orang kenal Shaklee. Kalau kat media sosial memang bersepah iklan tentang Shaklee. Jadi apakah kelebihan menjadi ahli Shaklee?

1. Memula masa berkenalan dengan Shaklee ni saje je suka-suka join sebab nak dapat harga ahli Shaklee. Masa tu gunakan Set Bersalin Shaklee. Upline saya cakap masa tu dapat 'cash rebate'. Agak teruja juga sebab sebelum ini beli Set Bersalin jenama lain tak pernah pula tawarkan 'cash rebate'. Hehehe... masa menggunakan Set Bersalin Shaklee ini, memang saya rasa lain teramat. Rasa bertenaga, susu badan banyak, anak kurang meragam, takde rasa menggeletar dan macam-macam lagi. Lagi lah saya jatuh cinta dengan Shaklee.

2. Bisness dengan Shaklee ni adalah bisness sekeluarga. Mana tidaknya, jika ada apa-apa 'function' anak-anak dan suami boleh bawa sekali. Lagipun bisness shaklee ini, tidak perlu keluar rumah balik malam-malam pergi meeting sebab ia di lakukan secara online. Bayangkan 'upline' kat luar negara tapi still boleh buat kelas di malam hari. Kerlass ko jah! Biasanya saya mula kelas dalam jam 9.30 malam atau 10.00 malam. Selalunya tak lebih sejam sebab masing-masing ada anak kecil. Tak pun boleh je tidurkan anak-anak dulu.

3. Dan yang paling penting sekali bisness bersama Shaklee ni risiko untuk rugi atau gagal TIADA!! Sebab bisness ini tidak perlukan saya menyimpan stok. Setiap kali pelanggan order, saya terus order online. Shaklee akan terus hantar ke rumah pelanggan. Haaa kan senang tu! Ala-ala doorship la ni.. Tidak ada kerugian langsung.

4. Syarikat Shaklee ini dah berada di pasaran hampir 50 tahun!! Kalau syarikat ini kaki penipu, produk tidak bagus mesti dah lama bungkus. Tetapi masalah semakin ramai yang mendaftar ahli Shaklee... sekarang ini dah hampir 1 juta ahli Shaklee.. Haaa.. acane tu?

5. Saya seorang ibu yang berkejaya tetapi di dalam hati kecil sanubari ini teringin sangat nak duduk rumah sambil mendidik dan membesarkan anak-anak. Tetapi pada masa yang sama mempunyai pendapatan sama seperti ibu berkerjaya yang lain. Selain dapat pahala besar memelihara anak-anak dapat juga income tambahan untuk kita dengan anak-anak. Para surirumah wajarnya bersyukur apabila dapat melihat anak-anak membesar di depan mata namun tidak perlu lah merungut itu tak cukup, ini tak cukup dan jangan anggap kita sebagai beban kepada keluarga. Bila suami bekerja seorang, memang rasa terbatas sangat nak berbelanja sebab dulu emak saya pon macam tu. Abah saya je yang kerja memang susah sikit la. Nasib baiklah emak memang ada kemahiran menjahit sikit dapat lah tampung belanja rumah. Jadi anggap lah bisness Shaklee ini yang TANPA RISIKO sebagai batu loncatan untuk melihat anak-anak senang, suami pun bahagia. Walaubagaimanapun pemilihan upline juga sangat penting tau, sebab ada je upline yang tidur tak kisah orang yang daftar bawah dia. JANGAN TERSALAH LANGKAH!! JANGAN MENYESAL TAK SUDAH!!

6. Lagi satu saya memang tak buat pinjaman berpuluh-puluh ribu untuk buat modal bisness Shaklee ini. Hanya RM 75.00 aje untuk SEUMUR HIDUP.. Cuma yang penting korang ada mesti ada sekurang-kurangnya sebuah telefon 'smartfone' untuk sertai kelas dan membuat tempahan barang Shaklee sebab bisness ini 100% melalui online. Boleh je nak buat offline, tapi orang yang tau kita jual Shaklee sedikit berbanding online satu dunia boleh nampak. Kalau korang tak reti online, nak guna komputer, nak guna internet pon tak tau, jangan risau saya akan ajar dari A-Z sampai korang pandai.

7. Dalam group saya ini terus terang saya cakap, saya SANGAT BERTUAH kerana mempunyai mentor-mentor yang TERBUKTI BERJAYA dan sentiasa bagi guide dan tunjuk ajar pada saya dan susur galurnya. Perkara-perkara yang mereka selalu cakapkan ialah jaga hubungan dengan Allah, Allah pasti menjaga kita. Dahulukan Allah pasti Allah dahulukan kita. Kami juga digalakkan untuk berbuat baik sesama insan, jika dapat bonus Shaklee berikan dahulu kepada yang memerlukan dan tidak perlu menunjuk-nunjuk kekayaan yang kita ada sebab semunya datang datang dari Allah. Bila-bila masa je dia boleh tarik.

8. Ukhwah yang ditunjukkan di dalam kumpulan saya juga sangat tinggi. Walaupun tak kenal sesama kita, tetapi kalau berborak dekat Telegram memang meriah! Macam dah kenal lama je walhal tidak pernah bersua muka. Kitaorang juga selalu sharing info-info tentang Shaklee untuk saling bantu membantu.

9. Produk Shaklee adalah produk dan tidak merbahayakan kerana ia 100% semulajadi. Betul! Dari anak kecil, orang dewasa hingga ke warga emas boleh gunakan produk Shaklee tanpa was-was. Shaklee sentiasa menjalankan ujian terhadap produk-produknya sehingga 83,000 ujian kualiti setahun dan 350 ujia terhadap bahan-bahan botani baru. Tahukah korang pejabat Shaklee yang berada di US tidak menggunakan penyaman udara sebaliknya hanya menggunakan 'fresh air'?

10. MLM Shaklee adalah MLM yang patuh syariah dan tidak mengamalkan sistem piramid dimana orang atas duduk goyang kaki orang bawah bekerja macam nak mati. Konsep MLM Shaklee lebih kepada siapa yang buat kerja dia yang dapat lebih dan WAJIB membantu downline-downline dibawahnya naik rank sama-sama. Tetapi ada juga downline yang naik pangkat dulu sebab upline malas nak buat kerja. Hehehehe...

Bagaimana? Dah bersedia nak sertai kumpulan saya? JANGAN MENYESAL DIKEMUDIAN HARI KERANA BERTEMU DENGAN KUMPULAN YANG SALAH. Korang bertuah sebab jumpa artikel ini tanda impian akan jadi kenyataan. JANGAN TAKUT BERIMPIAN!!!

Untuk menjadi ahli di bawah kumpulan saya sila hubungi saya di 016-6684862 Ain Ridzuan untuk pendaftaran keahlian. BOLEH KLINK LINK INI UNTUK DETAIL PENDAFTARAN KEAHLIAN.

1 comments:

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in