PEMAKANAN YANG SIHAT KETIKA HAMIL

Secara asasnya, diet pemakanan yang bagus ialah menyediakan semua keperluan yang tubuh perlukan untuk mendapat kesihatan yang optima.  Semasa kehamilan keperluan terhadap sesetengah nutrient semakin meningkat tambahan pula bayi dalam kandungan membesar dengan cepat dan membuatkan tubuh anda terpaksa berkerja keras dan tertekan lebih dari biasa. Ramai wanita berangapan bahawa apabila hamil sahaja, perlu makan untuk dua orang. Mereka suka makan kek, coklat , makanan ringan yang mempunyai nutrisi yang rendah dan kesilapan ini mereka percaya ia adalah perkara biasa ibu-ibu hamil lakukan. Tetapi walaupun kalori diperlukan lebih dari biasa, ia hanya perlu sedikit sahaja dan anda tidak perlu makan sehingga dua orang. Ya, anda makan untuk dua orang tetapi bukan kuantiti tetapi kualiti makanan yang anda ambil lagi penting.

Anda perlukan makan yang mempunyai kualiti yang tinggi untuk anda dan bayi supaya dapat membesar dan berkembang secara sihat dan kuat dan ibu hamil dapat menghindari sesetengah sakit berkaitan kehamilan seperti sakit belakang, pedih ulu hati dan lain-lain.

Disini saya akan kongsikan carta pemakanan yang sihat untuk ibu hamil atau menyusukan bagi memenuhi keperluan anda dan bayi.


Untuk mendapat cahaya mata yang sihat dan tubuh yang seimbang ketika hamil, anda perlu mengikut cadangan/ saranan kesihatan yang dicadangkan oleh pakar makanan dunia.

Walaubagaimanapun terdapat segelintir ibu yang sukar menerima makanan ketika diawal kehamilan akibat ‘morning sickness’ , loya dan rasa tak lalu nak makan. Anda boleh mencuba Set Hamil Shaklee yang membantu memenuhi keperluan nutrisi yang hilang. Set Kehamilan Shaklee membantu anda kembali bertenaga disamping bayi yang sihat. 

Jom kita nengok apa yang kakak ni buat sampai jadi superhero masa mengandung..


Untuk pertanyaan sila hubungi:

Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668
FB:  Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/
FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:
:) Jadual pemakanan PERCUMA
:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA
:) Kos Penghantaran PERCUMA
:) Keahlian pendaftaran sebagai ahli Shaklee PERCUMA dengan pembelian Full Set sahaja

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang.

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

1 comments:

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in