KEMATIAN MENGEJUT AKIBAT SAKIT JANTUNG YANG GAGAL DI KESAN AWAL

Dua tiga hari sebelum ini saya dikejutkan dengan kematian kawan sepejabat saya kerana sakit jantung. Beliau tinggal 4 bulan lagi nak pencen. Sedih tak terkata kerana beliau seorang yang baik hati dan senang nak berurusan dengan beliau.


Beliau berkerja di Jabatan Kewangan. Jadi bila gaji atau claim mesti tanya dia " En. Aziz claim saya bila nak masuk?"... Uhuk.. sedih der.. Perasaan pilu semakin bertambah apabila lalu di tempat beliau yang masih tak berusik. Tapi rukun alam yang hidup pasti mati cuma cepat dan lambat aje. Dari segi pemakanan beliau memang jaga pemakanan tapi nak buat macam mana, Allah lebih sayangkan dia.


Sesedih macam mana pun yang masih hidup perlu meneruskan kehidupan. Tujuan asas kita menumpang di bumi Allah ialah mencari keredhaanNya. Nikmat sihat itu Allah beri pada hamba-hambaNya.


Jadi untuk kita-kita yang perasan sihat ni kena ambil langkap proaktif untuk mengesan sebarang penyakit masa akan datang. Antara langkah-langkah yang boleh kita ambil untuk mencegah sakit jantung ialah:

♡ Bersenam seminggu 3 kali - Jadikan rutin mingguan anda untuk rajin bersenam. Cukup sekadar 20 minit satu sesi. Tipsnya sambil-sambil memasak boleh buat squat tau! Hehe..

♡ Elakkan pemakanan yang manis dan berlemak. Makanan yang manis dan berlemak akan menyebabkan salur darah tersumbat.

♡ Kawal berat badan anda. Berat badan yang berlebihan boleh menganggu proses jantung kerana lemak berlebihan. Sebab tu orang gemuk selalu termengah-mengah bila nak tangga sebab salur pernafasan dan pendarahannya tersumbat.

♡ Elakkan makanan segera kerana makanan segera tinggi kalori dan lelemak.

♡ Selalu berfikiran positif. Apabila kita berfikiran positif secara automatik tekanan darah akan berada dalam keadaan normal dan mengelakkan tekanan darah tinggi.

♡ Ambil pemakanan yang menghalang pembentukan kolestrol dan penyingkir kolestrol seperti Omega-3, kekacang seperti badam dan gajus, teh hijau dan lain-lain lagi.

♡ Saya juga ada mengamalkan pemakanan Omega Guard (Omega-3) untuk mengeluarkan kolestrol lama yang  termendap di dalam salur darah dan Vivix untuk menghalang pembentukan kolestrol kerana mempunyai fungsi AGE. AGE ni ialah proses menukarkan gula kepada tenaga. Kebanyakkan punca kolestrol termendap kerana badan tidak dapat menukarkan gula kepada tenaga lalu menjadi kolestrol. Orang kata lebih baik mencegah dari merawat. Kos perubatan untuk pesakit jantung pula bukannya murah. Mahal!! Sediakan payung sebelum hujan lah kata kan..

Untuk korang-korang yang masih muda belia ni saya nasihatkan buatlah ujian kolestrol di klinik atau farmasi terdekat. Lebih baik tahu awal daripada terlambat.

Oh ya jika anda berminat Omega Guard dan Vivix untuk mencegah sakit jantung seperti saya, boleh terus order dengan saya. Harga ialah:

Omega Guard - RM 149.00 (90 capsul) 
Vivix - RM 495.00


Mahal? Cukuplah sekali pengalaman kawan saya menjadi pengajaran.

Nak harga murah dan jimat? Sila lah daftar keahlian Shaklee kerana penjimatannya sehingga 20%! Kat hospital tak boleh bagi diskaun tau.. hehe.. Klik link ini untuk pendaftaran ahli Shaklee secara online:


atau 

Sila lah hubungi saya di 016-6684862 (Ain Ridzuan) untuk pembelian atau pendaftaran..

Kalau kawasan yang berdekatan tu boleh je hubungi saya untuk pembelian secara tunai atau Cash on Delivery (COD). Ni kawasan COD:


1 comments:

  1. Jangan abaikan kesihatan jantung anda. Amalkan gaya hidup sihat dan makan makananbyang sihat dan seimbang.

    Manfaat Minyak Zaitun Untuk Kesihatan dan kecantikan anda

    ReplyDelete

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in