TANDA AWAL DIABETIS DAN USAHA MENGELAKKANNYA

Masalah kencing manis memang dari dahulu lagi sudah ada. Pelbagai petua nenek moyang berikan untuk mengubati kencing manis. Antara petua untuk menurunkan paras gula kencing manis ialah makan atau minum air peria katak, minum air rebusan akar bakawali dan macam-macam lagi. Pelbagai petua di berikan untuk rawatan kencing manis tetapi masih terjadi lagi masalah kencing manis. Sekarang ini pun anak-anak kita yang baru berusia 11 ke 12 tahun dah mulai mengidap kencing manis.

Saya juga berisiko untuk mengidap kencing manis. Semasa mengandungkan anak yang pertama saya disahkan ada kencing manis ketika hamil. Risiko kencing manis ketika hamil ialah bayi yang dikandungkan berkemungkinan akan besar, lebih air ketuban, bersalin secara pembedahan dan bayi juga berkemungkinan akan mengidap kencing manis. Saya ingat lagi masa mengandungkan anak yang pertama hari-hari saya minum air Milo Ais, pendek kata minum mesti nak ais. Rupanya setalah bertemu dengan Dietician kandungan gula di dalam minuman berais ini memang tinggi. Oh, patut la! Jadi ini adalah petanda awal yang perlu saya berjaga-jaga untuk menghindari sakit kencing manis kekal. Tambahan pula ibu saya juga pengidap kencing manis.

Bagi mengelakkan masalah kencing manis berlarutan, saya ingin mencuba Vivix Shaklee dan beri ibu saya makan terlebih dahulu mengamalkan Vivix Shaklee. Ramai yang telah Berjaya mengamalkannya. Takkan orang lain dah sembuh kita nengok aje kan? Kenapa saya tidak cuba dahulu? Buat masa ini saya berusaha kencing manis dari segi mengawal pemakanan seharian. Biarlah ibu saya yang cuba terlebih dahulu. SAYA SAYANG IBU SAYA!!  Bila lihat dia sihat dan ceria pasti hati saya juga ceria.. insyallah..


Kalau korang berminat boleh lah mencuba Vivix Shaklee. Memang sangat mujarab!! Biarlah kita habis beratus duit daripada sakit. Bila dah sakit nak beribadah dan melakukan kerja harian juga tergendahala.. Nanti saya share perkembangan terkini ibu saya ye.. Stay tune!!

Saya adalah agen Shaklee anda!!
Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668
FB:  Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/
FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:
:) Jadual pemakanan PERCUMA
:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA
:) Kos Penghantaran PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in