TIPS BUAT DUIT DARI RUMAH

Korang pernah rasa giveup tak bila buat bisness tak jadi? Dah melabur duit macam-macam tapi hasilnya hampa. Nengok orang sana-sini buat duit dari rumah senang aje. Siap tunjuk duit berkepuk-kepuk kat FB. Kalau lah realitinya diriku bergitu..

daftar keahlian shaklee
Dush... rentikan lah angan-angan tu diknon. Nak kaya raya dengan duit sekepuk macam tu petik jari aje mana boleh. Cuba nengok jutawan-jutawan sekarang seperti Tan Sri Sheikh Mokhtar, Tan Sri Anandand Krishnan, Mendiang Lim Goh Tong dan ramai lagi dulu nak kaya macam mana azabnya tak tidur malam, kena tipu, kena hina angan-angan besar dan macam-macam lagi. Kita ni baru seminggu tak tidur malam dah fikir give up. Kamon bebeh! 

Antara tips-tips saya yang menjadi panduan saya untuk berjaya ialah:

  • Dahulukan Allah - Allah is my best partner! Jaga Allah pasti Allah jaga kita. Jangan sebab kita nak dapat order jumlah RM 5,000.00 maka kita melewatkan atau meninggalkan solat. Allah lebih kaya daripada kita. Apalah sangat RM 5,000.00 pada pandangan Allah.. Allah  memandang usaha kita menuju kejayaan bukannya berapa nilai sale yang kita dapat pada hari itu.
  • Bersama-sama orang-orang positif dan soleh - Tidak dapat dinafikan persekitaran sekeliling akan mempengaruhi diri kita. Kalau kita asyik jumpa orang yang suka komplain orang je dah tentu kita juga akan jadi kaki komplen. Jika kita bercampur dengan geng-geng Masjid dah tentu suatu hari nanti kita akan pergi ke Masjid. 
  • Selalu positifkan diri - Kalau kita asyik salahkan orang je sampai bila kita tak perasan kesalahan kita. Jadi bila ada orang tegur tu, terima dengan hati terbuka.
  • Pilih bisness yang tidak memerlukan modal yang tinggi - Untuk anda yang masih baru menceburi dalam bidang perniagaan ini di galakkan supaya menceburi bisness yang rendah modal supaya kadar kerugian minima dan tidak perlu kumpul stok. 
  • Belajar ilmu perniagaan dengan orang yang betul- Ada orang ingat berniaga ni ibarat jual ikan di pasar, letak je terus ada orang beli.. No.. No.. Nak berniaga kena ada teknik dan ilmu. Kalau tiada teknik dan ilmu hancur leburlah perniagaan. 

Amacam ok tak tips-tips yang saya beri ni? Insyallah jika di berikan kudrat saya akan share lagi.

Klik di sini jika anda nak memulakan perniagaan dengan modal yang rendah

2 comments:

  1. salams ain,
    betul kata2 ain tu, bukan mudah nak mengapai kejayaan....bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian....:)

    ReplyDelete
  2. nice tips..nak berjaya kena dekatkan diri pada yg memberi rezeki..itu point paling kena ingat kan..

    ReplyDelete

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in