VITAMIN UNTUK KANAK-KANAK OBESITI

Anak adalah anugerah yang terindah yang Tuhan berikan kepada kita. Semasa menerima perkhabaran awal tentang kehadiran mereka, kitalah sebagai ibu-bapa sangat teruja dengan berita gembira itu. Macam-macam kita lakukan untuk memastikan anak itu lahir sihat sempurna. Ketika saya mengandungkan anak yang pertama dan kedua, saya ada memakan suplemant Set Kehamilan Shaklee untuk rasa selesa dan bertenaga semasa mengandung. Tambahan pula memang nak memberikan yang terbaik untuk anak yang dikandung. Kini anak-anak saya berusia 3 tahun dan 2 tahun. Alhamdulillah semakin sihat tumbesarannya.

Zaman sekarang ni, makanan ringan dan kanak-kanak sangat susah di pisahkan. Yelah kita sebagai ayah ibu berusaha tak nak bagi anak-anak makanan ringan tetapi kalau dah duduk di taska, pengaruhnya besar. Apabila saya melihat menu harian di taska, ia agak menyedihkan dan akan menyebabkan kanak-kanak itu tidak mempunyai variasi pilihan makanan. Anak-anak hanya memakan makanan yang dia biasa makan sahaja. Kanak-kanak yang tidak berani memilih makanan baru dikenali sebagai 'Food Neophobia'. Manakala kanak-kanak yang terbiasa dengan makanan ringan akan berisiko obesiti. Kanak-kanak obesiti selalu akan mengalami daya keyakinan yang rendah kerana sering dipinggirkan oleh rakan sebaya. Kesan kekurangan nutrisi dikalangan kanak-kanak akan menyebabkan tembesaran terbantut, sistem imunisasi rendah dan kurang daya tumpuan.

Kenapa kanak-kanak zaman dahulu tidak memmerlukan multivitamin? Kanak-kanak zaman dahulu banyak melakukan aktivitu luar seperti memancing, main guli, panjat pokok, mandi sungai dan lain-lain. Sumber nutrisi mereka juga segar dan tidak tercemar daripada sebarang bahan kimia. Yang digunakan hanya najis lembu atau tahi ayam. Itu pun sudah cukup menyuburkan sayur sawi, kangkung yang di tanam dibelakng rumah. Manakala anak-anak sekarang lebih suka permainan 'game', media sosial dan hanya terperap di dalam rumah. Tiada aktiviti fizikal diluar rumah yang boleh mengeluarkan peluh. Kajian mendapati pada tahun 2010, hampir 43 juta kanak-kanak bawah 5 tahun adalah obesiti. Montel tidak semestinya sihat. Makanan pula yang disajikan terutama ibu-bapa yang selalu tak sempat menyediakan juadah dirumah makanan segera yang tinggi kandungan garam. Sebab itu sekarang ni kanak-kanak yang berusia 12 tahun pun dah ada kencing manis. Jadi apakah penyelesaiannya untuk kanak-kanak lebih berat badan ini?


Mealshake boleh membantu masalah obesiti dikalangan kanak-kanak dimana berperanan memberikan rasa kenyang dan bertenaga. Mealshake memang akan meningkat selera tetapi ia tidak menggemukkan badan kerana hanya pengambilan makanan segera dan makanan ringan sahaja yang akan meningkatkan berat badan. Selain itu, Mealshake juga rendah kolestrol, lemak dan sodium dan sesuai untuk atlit. Ia juga di datangkan dalam perisa yang digemari oleh kanak-kanak iaitu Vanilla dan mudah untuk diminum dengan segera. Antara kebaikan Mealshake juga ialah:

Membantu meningkatkan sistem immune badan

Baik untuk mata

Menguatkan tulang untuk tumbesaran

Menghilangkan ekzema dan chiken pox

Menghindari obesiti

Sentiasa fokus


Gandingan mantap Set Kanak-kanak Shaklee ini ialah Omega Guard yang mempunyai Omega-3 membantu mengeluarkan lemak-lemak yang berlebihan disamping menambah daya minda kanak-kanak. Di dalam setiap kandungan gel Omega Guard mengandungi 360mg DHA dan 540 mg EPA yang membantu kanak-kanak fokus dalam pembelajaran dan bersemangat ke sekolah. Ia juga berupa menyembuhkan ekzema dan asthma.


Untuk maklumat lanjut boleh terus hubungi saya Puan Ain Ridzuan:

Saya adalah agen Shaklee anda!!

Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668

FB: Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/

FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:

:) Jadual pemakanan PERCUMA

:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in