SET BERPUASA SHAKLEE

Assalamulaikum korang... Moga sentiasa sihat dan dilindungi Allah. Hari ini saya nak share tentang cara mengatasi keletihan berpuasa di bulan Ramadhan. Saya tau bila masuk bulan Rejab dan Sya'ban jer masing-masing pecut nak ganti puasa (termasuklah saya hehehe). Tambahan pula ketika itu tengah menyusukan anak, lagilah risau susu merudum. Takut susu tak cukup untuk anak. Jangan risau dan buat bertenang.. Hehehe.. Masuk tahun ini dah hampir 2 tahun saya menyusukan Zafri, memula tu memang lah rasa takut susu tak cukup tapi saya lawan perasaan hati dan berfikir secara positif susu sentiasa ada, alhamdulillah susu banyak dan Zafri tidak meragam. Jadi apa yang saya makan dan lakukan untuk kekal cergas di bulan puasa?


Antara perkara yang saya lakukan ketika bulan puasa untuk memastikan badan sentiasa cergas dan susu banyak ialah:

1. Melewatkan sahur - Agak-agak lagi setengah jam nak imsak dah boleh mula bersahur.
2. Bersahur dengan makanan tinggi karbohidrat dan protien kerana karbohidrat membantu memberi tenaga manakala protein membantu meransang penghasilan susu.
3. Berbuka awal - Jangan lambatkan masa berbuka puasa. Berbuka sekurang-kurang sebiji kurma dan segelas air. Apabila Selesai solat baru lah menjamah makanan berbuka puasa.
4. Memerah susu pada waktu yang ditetapkan dan menambah waktu perahan jika hasil perahan sedikit. Ibu seharusnya menambah waktu perahan pada waktu malam kerana hormon penyusuan sangat banyak ketika ini.
5. Mengamalkan Set Berpuasa Shaklee iaitu Set Mighty Gem yang terdiri daripada Mealshake, ESP dan Performance Drink. Alhamdulillah rasa kepenatan teramat tu kurang dan susu sentiasa ada. Set ini juga sangat sesuai diambil untuk kita yang lewat bangun sahur. Jom lihat apa yang ada dalam Set Berpuasa Shaklee:


MEALSHAKE
Mengandungi 24 jenis vitamin dan mineral yang penting untuk tumbesaran. Ia juga kaya dengan protien yang membantu menyihatkan sel-sel tubuh.
Lengkap dengan vitamin B-Complex dan Besi untuk membentuk sel darah merah yang sihat.
Minuman multivitamin perisa vanilla yang lengkap tanpa pewarna dan gula tiruan.
Ia juga kaya dengan serat larut yang membantu menyingkirkan lemak berlebihan dari kolon dan perut.

PERFORMANCE DRINK
Merupakan minuman elektrolik yang membekal tenaga dan mencegah tubuh daripada kekurangan air.Ia juga membantu mengekalkan kelembapan kulit. Ia juga amat sedap dan berperisa Oren. Performance Drink juga membantu ibu menyusu kekal cergas dan memastikan bendalir di dalam tubuh stabil kerana menyusu.

Energizing Soy Protein (ESP)
Membantu memberikan rasa kenyang berpanjangan sepanjang hari dan memberikan tenaga dengan pantas. Ia juga sangat sesuai untuk ibu menyusu tetapi mahu kurus kerana kandungan asasnya adalah non-GMO soy protien. Protien sangat bagus untuk penghasilan susu badan yang cepat.

Cara makan: Korang boleh campurkan ketiga-ketiga minuman ini bersama minuman kegemaran. Saya selalu makan bersama oat biskut creaker aje,

Jadi tempahlah sekarang untuk memastikan hari-hari berpuasa korang bukan waktu yang menyiksakan...


Untuk pertanyaan lanjut dan konsultansi boleh terus hubungi saya:

Saya adalah agen Shaklee anda!!

Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668

FB: Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/

FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:

:) Jadual pemakanan PERCUMA

:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in