MEMBINA KEMAHIRAN MOTOR SKILLS ANAK

Anak-anak dilahirkan ibarat kain putih. Kita yang merencanakan. Ilmu kanak-kanak ni sepatutnya kita belajar sebelum berkahwin lagi supaya bila dah ada anak sendiri tidaklah kekok sangat. Saya dulu masa sebelum berkahwin memang tak minat sangat dengan budak. Nampak leceh dan merimaskan tetapi bila dah berkahwin dan dapat suami yang sukakan budak memang terus suka budak.. hehe
Terkenang masa memula pegang Jasmine lepas lahir, kena marah dengan suami sebab pegang tak betul. Takut budak tu jatuh. Saya rasa ada juga ibu-ibu pengalaman macam ni kan? Bila di fikirkan balik memang kelakar.

Macam-macam karenah anak-anak ni kan. Ada masa buat kita geram, ada masa buat kita rasa macam nak peluk ketat-ketat je. Biasalah dalam membesarkan anak-anak kena banyak bersabar. Macam tu lah mak ayah kita sabar dengan kita masa kecil-kecil dulu.

Okey, berbalik pada cerita asal. Untuk meransang minda anak, beri mereka ruang dan peluang untuk meneroka diri sendiri. Dengan cara ini mereka akan rasa lebih yakin dengan apa yang dia buat. Kata-kata yang semangat juga sangat membantu.


Ni Jasmine pagi tadi, sebelum pergi taska kena bercucuk tanam dulu. Hehe.. ayahnye yang ajak. Budak-budak memang teruja kalau bab mengembur ni. Ibu dia tidak dapat sertai sebab bergegas ke tempat kerja. Adiknya pula masih diulit mimpi. Jangan takut kotor sebab badan mereka akan menguatkan antibodi sendiri. Seronok lihat anak-anak gembira. Pada umur 1 tahun hingga 7 tahun adalah masa untuk bermain. Jadi konsep pembelajaran perlu melalui permainan. Mereka tidak boleh duduk di dalam kelas sambil dengar cikgu mengajar. Dah memang secara alami tuhan jadikan begitu. 


Untuk ibu-ibu yang mencari makanan minda dan suplemen untuk kanak-kanak boleh klik disini.

Ingin jana pendapatan keluarga? Sila klik link di sini:


Untuk pertanyaan lanjut dan konsultansi boleh terus hubungi saya:

Saya adalah agen Shaklee anda!!

Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668

FB: Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/

FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:

:) Jadual pemakanan PERCUMA

:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in