ATASI SENGGUGUT TERUK SEMASA HAID BERSAMA SHAKLEE

Ada sesetengah wanita mengalami senggugut teruk semasa haid. Antara tanda-tanda senggugut ialah sakit dibahagian ari-ari dengan rasa seperti mencengkam sehingga tidak boleh melakukan apa-apa, sakit pinggang, muntah-muntah, cirit birit dan mual. Senggugut juga boleh menjejaskan tahap kesuburan seseorang wanita.

Mengapakah senggugut boleh terjadi?

Senggugut boleh dialami seseorang selepas 6-12 bulan datang haid. Ia berlaku kerana berlaku pengecutan rahim secara paksa untuk mengeluarkan darah kotor yang tebal di dinding rahim. Senggugut juga boleh berlaku kerana disebabkan anda mempunyai ketumbuhan seperti cyst, Fibroid, Endometriosis, jangkitan dalam rahim, penggunaan alat perancang IUD dan rahim terbalik. 

Saya teringat semasa di sekolah menengah sesetengah rakan-rakan yang mempunyai senggugut yang teruk semasa haid minum minyak cap kapak campur dengan air suam untuk mengurangkan kesakitan semasa datang haid. Ada juga yang mengambil minuman bikarbonat atau makanan tajam untuk mempercepatkan pengeluaran darah haid. Memang menakutkan!  Ada juga rakan-rakan yang terpaksa ambil MC tiap kali haid. Ada juga rakan-rakan saya selepas berkahwin secara tiba-tiba terkena senggugut selepas kahwin tetapi ada juga semasa bujang kena senggugut yang teruk tetapi selepas bersalin terus hilang senggugutnya. 

Jadi apakah penyelesaiannya? Sampai bila nak menanggung derita? Pesakit senggugut juga berkemungkinan untuk mandul. Lebih baik kita berusaha terlebih dahulu sebelum terjadi apa-apa. Antara produk Shaklee yang saya cadangkan untuk mengurangkan dan menghilangkan senggugut ketika haid haid ialah:

SENGGUGUT TERUK SHAKLEE

GLA Complex: Membantu membentuk protaglandin yang mengawalselia hormon wanita. Mengurangkan sistem PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara. Selain itu ia juga membantu mengecutkan ketumbuhan seperti cyst, fibroid dan lain-lain lagi

Ostematrix: Membantu melegakan urat-urat rahim daripada tegang. Ostematrix adalah sejenis kalsium. Pengambilan kalsium sehari sebelum haid benar-beanr membantu mengurangkan kekejangan pada ari-ari perut.

Bcomplex: Membantu mengurangkan ketegangan atau mood swing ketika datang haid. Ia juga membantu merehatkan urat-urat di rahim. Orang perempuan bila marah-marah je mesti orang akan cakap datang bulan la tu. Ia sangat membantu dalam aspek meredakan kemarahan.

Testimoni pengguna yang mengambil Set Senggugut Shaklee:

Testimoni pertama:


Testimoni set senggugut teruk shaklee


Testimoni kedua:

Set Senggugut teruk lepas kahwin Shaklee


Untuk tempahan anda boleh terus order ke:


Atau boleh je terus hubungi saya untuk harga kasih sayang di 016-6684862 (Ain Ridzuan). Nak lagi jimat boleh daftar keahlian Shaklee terus dapat 20% diskaun setiap pembelian produk.

Hanya pembelian dengan saya sahaja akan mendapat khidmat rundingan terbaik:
  • Cara pemakanan vitamin dengan betul
  • Tips-tips kesuburan (jika anda ingin hamil)
  • Tips-tips menghilangkan sakit senggugut


Pastikan anda memilih pengedar Shaklee yang betul-betul berpengetahuan sebelum menggunakan produk. Ditakuti kesannya kurang memberansangkan.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in