PUNCA KERAP KEGUGURAN KANDUNGAN

Kehamilan adalah saat yang membahagiakan. Kehamilan selalunya dipenuhi harapan, kegembiraan dan keceriaan. Namun bergitu ada juga ibu-ibu yang tidak bernasib baik keguguran kandungan seawal 3 – 4 bulan. Perasaan pedih dan sedih tidak dapat dibayangkan. Hati bagaikan tersentap melihat jantung bayi yang berhenti.

Saya pernah berpengalaman melihat ibu yang keguguran di hospital. Ketika itu saya menghadiri pregnancy check-up bulanan. Saya melihat seorang wanita yang menangis terisak-isak melihat gambar scan bayi di atas kerusi roda. Suaminya juga nampak sugul tetapi menahan air mata demi isteri. Saya dan suami berpandangan. Bergenang air mata saya melihatnya (nak nangis dekat situ malu).. Dia dimasukkan ward untuk proses D & C. Semoga beliau dan suami tabah menghadpinya.

Berbalik pada punca keguguran kandungan ialah disebabkan beberapa faktor iaitu:

♡ Kromosom tidak terbentuk dengan sempurna

♡ Hormon tidak stabil iaitu hormone progesterone terlalu rendah

♡ Ibu mengalami penyakit kronik

♡ Rahim lemah

♡ Jangkitan kuman

Gaya hidup yang tidak bersesuaian seperti merokok, minum minuman keras, persekitaran toksin, selalu dalam tekanan dan lain-lain lagi.

 Jadi apakah penyelesaiannya?

Selalunya doktor akan beri ubat atau inject untuk kuatkan Rahim. Bagi ibu-ibu yang kerap keguguran disarankan supaya mengambil makanan yang seimbang serta semulajadi bagi menguatkan Rahim. Antara makanan yang menguatkan Rahim ialah kurma. Selain itu disarankan Energizing Soy Protein (ESP).


Kenapa ESP? Sebab ESP adalah sumber protein yang bagus untuk menguatkan Rahim. Sel-sel tubuh kita akan bertukar setiap 3 bulan sekali, ESP membantu menghasilkan sel-sel yang sihat dan menguatkan dinding Rahim. Walaubagaimanapun ESP tidak sesuai untuk wanita yang menghidap ketumbuhan cyst, fibroid dan endometriosis kerana soya mengandungi hormone estrogen yang di sahkan doktor.  Jangan risau! Ia selamat kerana ia soya non-GMO. Apakah soya non-GMO? Soya Non –GMO ialah soya yang tidak diubah genetiknya. Nak tahu lebih lanjut sila baca soya non-GMO.

Ingin membeli ESP (Energizing Soy Protien), sila klik disini:

Saya ingin membeli Energizing Soy Protien

Anda mahu daftar ahli Shaklee dan ingin mengetahui bagaimana daftar ahli Shaklee? Klik disini.. 

Untuk pertanyaan lanjut dan konsultansi boleh terus hubungi saya:

Saya adalah agen Shaklee anda!!

Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668

FB: Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/

FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini

Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:

:) Jadual pemakanan PERCUMA

:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA

COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit..










0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in