GIGI RAPUH SEMASA KEHAMILAN DAN PENYUSUAN

Ibu mengandung seringkali di bekalkan oleh klinik kesihatan asid folic, zat besi dan obimin. Jarang sekali mereka dibekalkan KALSIUM sedangkan kalsium adalah salah satu nutrient yang sangat penting dalam tumbesaran bayi di dalam kandungan. Permasalahan yang sering dihadapi oleh ibu hamil dan menyusu ialah gigi rapuh, gigi berlubang, kaki kejang, sakit pinggang dan sakit kepala.


Keperluan kalsium setiap orang

Kalsium merupakan nutrient yang penting untuk semua peringkat umur bukan hanya untuk bayi dan orang tua. Ibu hamil dan menyusu memerlukan kalsium tambahan lebih daripada orang biasa kerana untuk menampung tumbesaran tulang bayi. Bercerita pada pengalaman saya, saya mengandungkan anak yang pertama dan kedua agak rapat. Tahun 2012 dan 2013. Semasa mengandungkan anak yang kedua saya masih menyusukan anak yang pertama kerana pada masa itu anak yang pertama baru 7 bulan setengah. Memang terasa sangat badan lemah-lemah, selalu kejang kaki dan lutut sakit ketika mengandung. Padahal waktu itu kandungan baru berusia 3 bulan. Saya minum fresh milk tapi tak banyak sebab tak lalu. Jadi penyelesaiannya, saya mengambil Ostematrik, Ostematrix adalah pil kalsium untuk orang yang tidak boleh minum susu. Gigi dan lutut pun dah jarang sakit.

Apakah Ostematrix?



Ostematrix Shaklee diperbuat daripaa kalsium, magnesium, fosforus dan vitmin D, zinc, kuprum, manganes dan boron iaitu mineral daripada Laut Mati. Kajian membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang berumur secara berkesan.

Vitamin D: Mampu merawat penyakit ricket. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus dan meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan rangka, Individu yang patut mengambil vitamin D ialah orang yang kurang terdedah daripada matahari, individu yang berur lebih daripada 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak.

Magnesium: Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. . Ia membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf otak, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, menghalang endapan kalsium,

Zinc, boron, manganes dan kuprum: Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.



Tips pemilihan tablet kalsium premium:


  • Pilih produk yang mempunyai Vitamin D dan Magnesum
  • Elakkan produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses penyerapan mineral.
Ingin membeli Ostematrix? Sila klik disini:


Sila hubungi saya untuk mengetahui cara makan.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in