SAAT TERINDAH - MENYUSUKAN ANAK

Menyusukan anak adalah perkara yang paling terindah bagi seorang wanita yang bergelar ibu. Saya suka bila lihat bayi yang di kandung itu membesar dengan susu daripada syurga. Pelbagai cabaran menyusu yang di tempuhi seperti luka, digigit, susu merudum, tiada sokongan ahli keluarga dan lan-lain menyebabkan saya kuat untuk memberikan anak yang terbaik.

Menyusukan anak ini, tidak mengikut keturunan ada susu banyak ke tidak, payudara kecil sikit susu tapi payudara besar banyak susu... Salah tu adik..adik... Konsep asas penyusuan ialah 'Demand and Supply'... Lagi banyak permintan lagi banyak susu akan dikeluarkan..

Jangan bergantung harap kepada milkbosster sebab nanti anda yang merana.. Sesuatu milkbosster itu tidak akan bertahan lama jika anda tidak mengamalkan konsep demand and supply ni.. 

Antara milkboster saya menyusukan anak ialah:

  • Sambil pam sambil melayan FB atau media sosial lain. nengok-nengok je dah penuh... hehehe.. otak kita pon jadi leka dan tidak stress memikirkan susu cukup atau tidak
  • Pam ikut masa yang di tetapkan - jangan skip!!! Nanti bengkak... sakit!! Lepas tu susu mesti kurang... bila susu kurang mesti stress... Susu kurang sebab otak terima signal jangan keluarkan susu sebab susu dah cukup..
  • Walaupun berkursus saya tetap mengepam dan meminta 'excuse' daripada penceramah tentang niat saya mengepam susu ibu... Jangan tak percaya, rata-rata semuanya menyokong penyusuan ibu... Buat apa nak malu!! Vangga mak nak!!
  • Set Penyusuan Shaklee - Ni bukan semata milkboster aje tau tapi sebagai makanan pelengkap mana nutrien yang terkurang. Saya ni nak kata minum susu 2 gelas sehari tidak la.. makan sayur pun kalau jumpa aje la.. hehehe. Bila stress konpem susu merudum, bila sakit konpem susu merudum jadi penyelesaiannya Set Penyusuan Shaklee la.. hehehe.. (konsep asas wajib di patuhi ye..
Jom layan gambar yang super comel ni!! Anak saya sebijik macam ni tau siap korek hidung mak dia.. Sabauuu jer la!!!


0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in