SOYA MENYEBABKAN LELAKI MANDUL?

Ada pendapat mengatakan makan soya akan menyebabkan kemandulan lelaki dan akan meyebabkan cyst atau fibroid bagi wanita. Sejauh manakah kebenarannya? Mari kita kupaskannya.

Saya pasti ada sesetengah orang memang sangat sukakan soya dan saya juga sukakan soya. Tetapi tahukah anda soya terbahagi kepada beberapa kategori iaitu with GMO dan non-GMO. Apakah GMO? GMO ialah Geneticallay Modified Organism atau bahasa mudahnya ialah tumbuhan atau haiwan yang telah dimodifikasi atau diubahsuai secara genetik menggunakan kejuruteraan genetik yang canggih sehingga mengubah ciptaan sebenarnya.

Contohnya macam ayam yang selalu kita beli dekat pasar dan ayam kampung. Ayam moden kita memang tahu ia telah disuntik untuk mempercepatkan tumbesarannya dalam masa 40 hari manakala ayam kampung memang kurus kering jika berumur 40 hari. Ni contohnya:


Jadi apakah kaitan pengubahsuaian genetik di dalam soya? GMO didalam soya digunakan untuk mengurangkan kos penghasilan soya bagi mengaut keuntungan berganda. Apakah keburukan soya GMO? Keburukan soya GMO ialah akan meningkatkan reaksi alahan dan menurunkan paras enzim yang menganggu organ pembiakan lelaki serta menganggu perkembangan bayi di dalam kandungan. Soya GMO ini kebanyakkan dibasuh menggunakan alkohol. Tahukah anda semenjak soya GMO diperkenalkan di United Kingdom, sebanyak 50% kadar peningkatan .

Bagi mengatasi masalah ini, Shaklee telah memperkenalkan soya non-GMO iaitu tanpa GMO. Soya tanpa GMO dihasilkan tanpa mengubahsuai genetik asalnya. Ia dibasuh menggunakan air biasa sahaja. Jadi bagaimana soya akan menyebabkan cyst? Cyst terjadi akibat perubahan estrogen secara mendadak. Di dalam ESP Shaklee, tidak mengandungi estrogen tetapi mengadungi isoflavones iaitu khasiat yang hampir sama dengan estrogen yang mana ia terdapat di dalam tempe. Tempe yang selalunyà orang jawa makan tu. Pengambilan phyto estrogen secara sederhana boleh mengelakkan cyst dan melemahkan kejantanan lelaki. Sebab itu disarankan pengambilan ESP dalam kuantiti yang sederhana disarankan agar tidak membebankan ginjal.

Jadi janganlah anda takut dengan momokan mengatakan soya bahaya untuk kesuburan dan melemahkan kejantanan. Soya ESP SHAKLEE adalah selamat diambil. Untuk tempahan dan ingin mendapat harga kasih sayang boleh terus hubungi saya.. Nak tahu lebih lanjut bagaimana ESP membantu kehamilan dan kecantikan..

Mahu harga jimat dengan jadi ahli?
Anda mahu daftar ahli Shaklee dan ingin mengetahui bagaimana daftar ahli Shaklee? Klik disini.. 


Untuk pertanyaan lanjut dan konsultansi boleh terus hubungi saya:


Saya adalah agen Shaklee anda!!



Call/sms/wassup: Pn. Ain (016-6684862) ID:881668



FB: Sila add saya dahulu sebagai friend Ain Ridzuan, kemudian hantar mesej ke www.facebook.com/messages/



FB Fanpages: Set Bersalin Shaklee untuk mengetahui promosi terkini



Setiap pembelian daripada saya layak mendapat:



:) Jadual pemakanan PERCUMA



:) Konsulatasi Ekslusif PERCUMA



COD di sekitar Subang Bestari, Kota Damansara, Petaling Jaya, Sungai Buloh, Shah Alam, Pelabuhan Klang, Klang. Penghantaran melalui pos ke seluruh negara (Malaysia, Indonesia, Brunei).



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in