SEDAPNYA MAKAN PIZZA DI PIZZA VS SATAY, SUBANG JAYA

Assalamualaikum wbt. Hari ini kita cerita tentang makan pula ya. Lapar pula tengah-tengah malam ni bila teringatkan makanan. Sebenarnya saya pergi restoran ini minggu lepas. Dah jadi bahan kumbahan pun. Hehehe... Tetapi masih lagi nak cerita sebab masih terbayang kesedapannya itu. 

Hari itu saya ada kelas di HQ Shaklee di Sunway. Habis je kelas suami jemput terus pergi cari makan untuk makanan tengahari. Lepas makan boleh terus balik kampung. Jadi suami terus bawakan tempat yang dulu beliau selalu makan masa bujang-bujang dulu. Bila sampai sahaja di lokasi dia terkejut sebab restoran lama dah tiada digantikan dengan restoran baru iaitu Pizza VS Sate.

Pada awalnya memang tak nak makan kat situ pon sebab macam tiada orang sahaja lepas tu nampak nan hado je. Bila nengok kita restoran tak de orang mesti tanggapan restoran ini tak sedap kan tetapi apabila perut dah mula bernyanyi maka terpaksa lah redah je makan di situ. Masuk-masuk je restoran itu sekali nengok..... waaaaa.... ramainya. full house gitu. Rupanya derang pakai cermin gelap sebab tu tak nampak orang di dalam.



Konsep dekorasi restoran itu English Style. Memang cantik! Ala-ala Italiano pon ye gak. Tidak seperti luarannya. Macam biasa bila duduk je pelayan akan berikan menu untuk di pilih. Macam-macam ada! Bukan setakat makanan barat sahaja, makanan Malaysia pun ada juga seperti Nasi Lemak. Ye lah dah nama pun Pizza VS Satay kan..

Tetapi selera kami pada hari itu nak makan makanan barat lak. Jadi kami order Rib-Eye Steak, Pizza, Spaggeti Bolognese dan Sate. Servisnya juga cepat tetapi bagi orang yang tengah lapar macam saya memang rasa lambat la... hehehe... Meh sini kita layan beberapa gambar yang mengiurkan ini... hehehe...


Pizza ni memang terbaik! Sedap tau... tak sama macam kat Pizza H** dan Dom*** yang selalu kita makan tu. Boleh tangkap leleh la kalau makan. Cheese dan dohnya memang perfect!


Rib-Eye Steak ni pon sedap juga terutamanya kuahnya. Dagingnya agak liat sedikit tetapi masih boleh d kunyah


Spagetthi Bolognese ni pon sedap gak. Tidak terlalu masam. Just nice. Anak-anak suka betul makan ni.


Sate ni jika di lihat pada rupanya agak menawan kerana menggunakan pewarna merah. Kuah kacangnya juga sedap.

Yang terakhir but not least dah tentu airnya. Kang tak pasal-pasal makan tercekik. Hehehe..

Kalau bagi 5 bintang saya bagi 4.5 bintang. Lepas ni nak cuba spagethhi Carbonara pulak. Nampak sedap nengok orang sebelah makan. Kalau korang teringin nak makan-makan disini amat digalakkan sebab sedap... Restoran ini berada di Subang Jaya.

Pizza VS Satay
2 Jalan USJ 11/3j
47600 Subang Jaya, 
Selangor



2 comments:

 
Copyright © Sweet Mom Blog | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in